Avatar billede dboy26 Nybegynder
10. marts 2007 - 18:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Valg af grafikkort

Jeg skal til og have nyt GK, da mit GF 5200Fx er begyndt og pive bare ved kig på billeder og gir helt op ved spil i laveste indstilling -Battlefield2-..

Lidt om min Pc:
MB  P5VDC-MX
Proc P 820 D 2,8Ghz
Ram  Kingston DDR2 PC25300 -tror jeg det var-
Psu  300W-skal skiftes ud til 450W snart-

JEg har kig på Asus GK da det er samme som Mb. Går efter AGP*8 og min 256Mb,men alt det om Mhz på clock frekvens er jeg ikke mester i og har lært fra tidliger oplevelser at det ikke nødvendigvis gir bedre eller hurtiger effekt hvis resten af pc ikke lever op til det,surt men så lære man det.. hehe..
Jeg har kigget på dette http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=312812
Men hvad siger I..? er der andet bedre valg?
Håber I kan hjælpe mig
Avatar billede dboy26 Nybegynder
10. marts 2007 - 21:35 #1
Ups.. det var altså en Pentium D 915 2,8GHz dual core
Avatar billede mads-3 Nybegynder
10. marts 2007 - 23:16 #2
Det kort du har foreslået ser nogenlunde ud... Det er bare ikke særlig "powerful". Et geforce 7600GT gir dig meget mere for pengene. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=253478
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=239902
Avatar billede john.doe Nybegynder
12. marts 2007 - 08:55 #3
Det kort du har valgt er et okay kort, det er cirka 15% hurtigerer end Geforce 7600
Avatar billede dboy26 Nybegynder
13. marts 2007 - 15:16 #4
ok, Men kan se at 7600 er understøttet af flere ting "  DirectDraw, Direct3D, OpenGL 2.0, DirectX 9" og har de nye GDDR3 ram, burde det virkelig være ca 15% langsommere ? nu er jeg lidt i tvivl så kunne godt tænke mig lidt flere fact før jeg accepter svar eller andre bud på et bedre kort til ca 1000,-
Avatar billede dboy26 Nybegynder
19. marts 2007 - 21:47 #5
Slet ingen som har et bud og en god begrundelse til hvilket kort jeg skal vælge?? det skulle helst kunne klare Battlefield,need for speed og andre krævende spil.. ved godt 1000,- er lavt sat når jeg går efter den ydelse,men mellem 1000 og 1500 ca
Avatar billede villads_m Nybegynder
20. marts 2007 - 11:31 #6
Jeg har et 7600 med 512 mb ram. Det kører super, har ikke spellet spil på det, men det virker fint til 3d-modellering. (også i vista) asus har en ret god service for vistabrugere. Desuden er det fedt at det er passivt kølet, så der er ingen blæserlarm. Håber du kan bruge det til noget.