Avatar billede rabech Nybegynder
28. maj 2001 - 21:36 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

TV-out problemer

Efter jeg har fået installeret DVD i puteren har jeg købt et s-videokabel så jeg kunne se film på mit 28 tommers tv i stedet for på monitoren. Men når jeg sætter det op vises alt på tv\'et kun i sort hvid, altså INGEN farver!!! hvad gør jeg galt??
Mit grafik kort er Nvidia TNT2 med s-video out, mit tv understøtter både ntsc og pal, og det ændre ikke noget at stille på det. På software siden har jeg prøvet de origiale drivere til tv-mode og et program som hedder tvcc20000!!! det skal lige siges at jeg har prøvet at sætte det op på et andet tv med samme resultat!

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP ASAP ASAP ASAP HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

Mvh Lars Rabech
Avatar billede theartist Nybegynder
28. maj 2001 - 21:49 #1
vi har engang diskuteret netop dette problem, jeg kunne sgu ikke lige finde spørgsmålet men fandt istedet det her, som vel er lige så godt: http://www.eksperten.dk/spm/32697
Avatar billede mainframe Nybegynder
28. maj 2001 - 21:50 #2
Prøv Composite porten i stedet eller måske sæt programmet til at benytte composite. Der er altid bøvl med s-video til fjernsyn...
Mainframe
Avatar billede theartist Nybegynder
28. maj 2001 - 21:58 #3
ihhh jeg kan simplethen ikke finde det sted hvor vi ellers havde en fin løsning på problemet, men så vidt jeg husker er dette løsningen: http://www.eksperten.dk/spm/67855
Avatar billede rabech Nybegynder
28. maj 2001 - 21:59 #4
hvad er composite porten??? hvor sidder den?
Avatar billede mainframe Nybegynder
28. maj 2001 - 22:02 #5
Jeg gætter, at du har et omformer stik til dit s-video stik sådan, at du kan koble det til at alm. phonostik. Hvis dette stik er sat på kører du automatisk på composite porten. Herefter skal du blot få tvcc2000 til at benytte composite porten.
Avatar billede rabech Nybegynder
28. maj 2001 - 22:11 #6
jeg har lige været ude og købe et kabel med s-videostik og 2 phono stik i computerenden og scarstik i tv enden! sådan er mit kabel!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. maj 2001 - 22:12 #7
Hvis du skal se DVD på dit tv, så skal du have en s-video indgang.

/per
Avatar billede mainframe Nybegynder
28. maj 2001 - 22:18 #8
Tja, så må jeg skuffe dig. S-video til fjernsyn har altid været problemet med tv-out kort..
Hvis du har et alm. phonostik, så brug det til at forbinde com. og tv\'et med. Var der ikke sådan en lille slat ledning som omformer s-video til composite?? Det skal du også bruge. Hvis du har et phono til scart omformer kan du bruge det til fjernsynet. Det virker altid.....!
Avatar billede rabech Nybegynder
28. maj 2001 - 22:21 #9
da jeg ikke har en composite udgang på mit videokort, og kun et (to) scarstik på tv\'et så er der vel ikke andet at gøre end at bruge s-video til scar. Eller kan man lave s-video signalet om på vejen til tv\'et??
Avatar billede mainframe Nybegynder
28. maj 2001 - 22:24 #10
Jeps, du kan sagtens lave det om...Til mit tnt2 asus kort var der en omformer med...(en ledning med s-video i den ene ende og phono i den anden)
Har du prøvet at lave indstillingerne om i programmet...!!
Avatar billede fjaesing Nybegynder
30. maj 2001 - 21:20 #11
Du kan højst sandsynligt gå ind under indstillinger for skærmen/tv-out og vælge udgangssignalet til sammensat istedet for rent s-vhs!
Avatar billede rabech Nybegynder
31. maj 2001 - 06:35 #12
nu har jeg lavet kablet om til at jeg kan bruge en scarstik adapter i tv-enden og nu virker det!
tak for hjælpen guys!
Avatar billede rabech Nybegynder
31. maj 2001 - 06:37 #13
Mainfraime du har ikke givet \"svar\" kun kommentare og så kan jeg ikke tildele dig pointene!!!!
Avatar billede mainframe Nybegynder
31. maj 2001 - 20:23 #14
Det er også bare iorden....
Jeg er ikke helt inde i det med ekspert.dk og point systemet.
Avatar billede theartist Nybegynder
31. maj 2001 - 20:25 #15
du laver bare et svar nu mainframe, den går ikke med alle de kommentarer :-)
Avatar billede mainframe Nybegynder
31. maj 2001 - 20:30 #16
Ok....her er svaret!!
Brug composite i computer enden og phono-stik
i tv enden...
Avatar billede the_ripper Nybegynder
01. juni 2001 - 12:20 #17
Hvis du bruger Nvidia\'s detonator driver, så skulle der gerne være nogle faner under advancerede egenskaber hvor det kan indstilles. Jeg har selv haft det problem.
Avatar billede astalavista Nybegynder
06. juni 2001 - 00:31 #18
Hvad er det for et tv, du har???

/A
Avatar billede rabech Nybegynder
29. juli 2001 - 12:06 #19
Der er ikke noget andet at gøre end at få et kort med composite udgang! diverse kabler og s.video til composite convertere virker IKKE!!!!
Skod projekt at gå i gang med
Tak for hjælpen guys!!