Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
09. marts 2007 - 01:54 Der er 5 kommentarer

Visitkort på A4 med skæremærker.

Jeg har lavet et visitkort i størrelsen 85.60 × 53.98 mm.
Jeg vil nu gerne lave et A4-ark med 10 stk. på og med skæremærker. Findes der en nem metode til dette uden man skal placere dem og tegne skæremærker mv.?

Evt. i Illustrator hvis Photoshop ikke egner sig.
Avatar billede gertp Nybegynder
09. marts 2007 - 07:44 #1
det nemmeste for dig er at hente et program fra avery (design pro 5), som er beregnet til at lave visitkort i. det kræver at du opretter dig som medlem, og det er gratis.
http://www.avery.dk/dk1/downloads/software.jsp
programmet kan læres på 5 min
Avatar billede hcma Novice
09. marts 2007 - 10:31 #2
helt enig med gertp
du kan vælge mellem et utal af standardstørrelser - selv oprette nye formater - få udskrevet skæremærker o.s.v.......
Avatar billede hcma Novice
09. marts 2007 - 10:36 #3
har selv designet mig eget visitkort i photoshop og så indsat det i Avery's DesignPro etiketprogram.
for at downloade DesignPro skal du (som gertp også skriver) oprette dig som medlem, hvilket vel er rimeligt da Avery stiller et gratis program til rådighed og nok gerne vil have bare en lille oversigt over hvem der benytter det. du bliver IKKE overdænget med tilbud, reklamer hvis du da ikke lige selv har bedt om det :o)
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
12. marts 2007 - 15:59 #4
Jeg kan desværre ikke finde Avery Design Pro til Mac OS X?
Avatar billede odysseus1400 Nybegynder
25. april 2007 - 22:04 #5
Du kan nemt lave det i Illustrator.. Du åbner et nyt, tomt dokument i Illustrator og bruger "File -> Place" til at placere dit visitkort på siden. Marker dit visitkort og gå op i menuen "Filter -> Create -> Crop Marks" og Voilá, så har du skæremærker..

Derefter skal du bare gruppere dine skæremærker med dit visitkort (Marker både visitkortet og skæremærkerne og højreklik oveni dem og vælg "Group")... Derefter er det bare at kopiere visitkortet med skæremærker ud på siden..

Du får dog ikke noget bleedområde på den måde, men hvis baggrundsfarven på dit visitkort alligevel er hvid, behøver du ikke noget bleed..

MVH

Odysseus1400 :)