Avatar billede unnamet Nybegynder
08. marts 2007 - 21:18 Der er 40 kommentarer

mus til spil?

Hvad for en mus skal jeg købe til at spille med. Skal det være en razer oder was?`.

begrund gerne jeres mening
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2007 - 21:29 #1
Avatar billede unnamet Nybegynder
08. marts 2007 - 21:35 #2
overvejer at køde den noget nyere chopperhead

og tak for din komentar!
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2007 - 21:42 #3
den har jeg også, men bruger den ikke
Avatar billede kogt Nybegynder
08. marts 2007 - 22:18 #4
microsoft habu en rigtigt laekker og fed mus... har absolut ikke haft nogen problemer med denne mus...

du skulle tage et kig ind paa www.razerzone.com og tjekke habu ud...!!
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2007 - 09:57 #5
En af de bedste Gaming muse er klart logitechs G7 laser mus, den har 2000dpi (400 mere end razer musen) som gør den super præcis, idet det er en laser mus kan den kører på en hvilken som helst overflade (min mx1000 kører fint på et glas) Musen kommer med 2 batteripakker så kan den ene altid lade, så hvis du er ved at løbe tør for batteri midt i et spil, kan du bare smide de friske batterier i, den er trådløs.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=150517

Ellers er logitech MX1000 også en super god mus
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=96982

Ellers er der logitech MX518 gaming mouse
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=127470

Jeg ville vælge en af disse 3 over razer til hver en tid :)
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2007 - 10:03 #6
MX1000 egner sig IKKE til spil drgonzo!
Det er super til design osv, men en mus kan altså blive for følsom. Ja, det kan stilles, men jeg vil æde min hat på han vil komme til at hade den!

Hertil tror jeg de fleste game folk vælger mus med hale
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
09. marts 2007 - 10:04 #7
Jeg vil give kogt ret, microsoft habu er en ultra fed gaming mus. Det er rigtigt som drgonzo siger at den "kun" har 1600 dpi, men det er efter min mening mere end rigeligt, hvis man sætter den til de 1600 og bevæger den bare en cm. har den krydset en skærmbredde. Selv kører jeg den på 1000 dpi, det er for mig den rette blanding af følsomhed og præcision, men det er jo en smagssag. Jeg har også prøvet diverse laser mus fra logitech men er det til seriøs gaming mener jeg at man bør vælge en mus med ledning fremfor et "tungt" batteri.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2007 - 12:22 #8
en mus blive for følsom til spil???? Det skulle da være nyt. Har spillet Quake3, UT2004 og andre "skydespil" online og MX1000 spiller max. Har en kammi der er counter strike freak og som han selv siger det, jeg har aldrig haft så mange headshots som efter jeg fik en mx1000. Følsomheden kan desuden stilles til det man ønsker, så der er ikke noget problem.
Mus med eller uden hale har ikke det store at sige mere. Samtlige gamere jeg kender har enten MX1000 eller G7. Jeg siger ikke de andre foreslag ikke er gode muse, men at sige at MX1000 ikke kan bruges til spil, er direkte forkert
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2007 - 12:23 #9
Muse er altså ikke længere på det plan at en lednings mus med kugle er den bedste gamer mus, de dage er for længst overstået
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2007 - 12:24 #10
Drgonzo - kender du fornemmelsen i at spille, og så musen går død på strøm eller mister forbindelsen til remoten ;D
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2007 - 12:26 #11
Muse er altså ikke længere på det plan at en lednings mus med kugle er den bedste gamer mus, de dage er for længst overstået -->

Det er jo en smagssag.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
09. marts 2007 - 13:44 #12
Nu behøver en lednings mus jo heller ikke være med kugle drgonzo.
Kan godt følge din såkaldte kammi, men den mus han bruger kører jo også netop 1000 dpi, hvilket var nøjagtig den indstilling jeg skrev jeg selv bruger, men den du indledningsvis skrev om var 2000 dpi og det var det jeg personligt synes er for følsomt, men, som jeg også skrev tidligere, er dette jo en smagssag.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2007 - 15:35 #13
Det var mere kommentaren fra Huset "MX1000 egner sig IKKE til spil drgonzo!" jeg regerede på :)

G7 er 2000dpi men du kan selv indstille dpi tallet :) Skal også lige rose logitech support. Strøm stikket til min MX1000 er røget en tur, jeg ringer til logitech som forklarer at strømstikket er i restordre og da mx1000 er udgået ville de bare sende mig en ny mus MXrevolution som skulle være efterfølgeren til mx1000... naajs

Huset - Kender ikke fornemmelsen, kommer altid musen i laderen om aftenen og den har aldrig mistet forbindelsen :) men jeg kender da nogen der ikke er for gode til at smide den i laderen og jeg har da set nogen pænt sjove reaktioner når musen går kold midt i et spil counter he he. Der synes jeg netop G7 er for svedig idet den kommer med en xtra batt pakke så du altid har en ladt op
Avatar billede kogt Nybegynder
09. marts 2007 - 18:11 #14
Kommentar: drgonzo 09/03-2007 09:57:00 >> Microsoft Habu Koerer med 2000dpi..!! det er diamondback der koerer 1600dpi

med det af vejen :) hov jo kan da lige naevne at Habu har 3 updaterates og vaelge imellem fra 125hz 500hz og 1000hz :P

hvor logitech kun har 500hz :(

saa vil jeg lige sige at (ikke for og genere nogen) enhver gamer med respekt for sig selv har intet traadloest hverken mus tastatur eller headset...

jeg har koert med traadloest engang men da en eller anden udefra kommende signal kilde gik ind og blokerede mus og tast var det ikke saa sjovt mere...

lidt og vaelge imellem.. hvis det var op til mig ville jeg vaelge en af disse to...! :)

Microsoft Habu
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=234275

Raptor gaming M3 (med 2400dpi)(en jeg muligvis vil koebe engang tror den er fed)
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255065
Avatar billede unnamet Nybegynder
09. marts 2007 - 18:12 #15
Jeg vil gerne have en mus med ledning da jeg synes mus uden er alt for tunge.

er der nogen der har en microsoft habu?

for jeg har hørt at der skulle være prøblemer med at få den til at virke på vista! er det rigtig eller forkert?
Avatar billede kogt Nybegynder
09. marts 2007 - 18:20 #16
jeg har en...!

med ved ikke om den kan koerer paa vista, men jeg tror staerkt paa det er et rygte...

du kan evt proeve og google det..??
Avatar billede unnamet Nybegynder
09. marts 2007 - 18:22 #17
ok mange tak. det var også den jeg havde kigget mest på
Avatar billede kogt Nybegynder
09. marts 2007 - 18:38 #18
det var saa lidt :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2007 - 22:22 #19
Lynhurtig 2,4-GHz forbindelse til usb-porten
Da G7 har en lynhurtig usb-tilslutning, registreres acceleration og bevægelser 4 gange så hurtigt som med traditionelle mus. Og vha. trådløs 2,4-GHz teknologi opnås en forbindelse der er 5 gange** så stærk som med almindelig 27-MHz teknologi, så G7 er sikret mod forsinkelser og interferens.

Ændring af følsomhedsniveauet under spillet
Du kan skifte mellem tre forskellige følsomhedsniveauer under selve spillet — 400, 800 og 2000 dpi — uden at der skal installeres drivere. Det vil sige at du kan skifte mellem et følsomhedsniveau der fx er godt til at sigte med, og et som er bedre til hurtige bevægelser — uden at stoppe spillet.

To ultralette litium-ion-batterier som er hurtige at skifte
Der er ingen grund til at stoppe spillet bare fordi musen skal genoplades. Batteriet kan holde til op til to en halv dags almindelig spillen.***

Lasersystem som aflæser 2000 dpi
Vha. et lasersystem med ultrahøj opløsning, aflæses overfladen med 6,4 megapixel i sekundet. G7 har nemlig et sensorsystem med en opløsning på 30 x 30 pixel samt supernøjagtig laserteknologi, så du får den bedste registrering inden for kategorien.

Opløsning: 2000 dpi
• Registrering: 6,4 megapixel i sekundet
• Maksimal acceleration: 20 g
• Maksimal hastighed: 114-165 cm/sekundet (afhængigt af overfladen)
• Usb-dataformat: 16 bit/akse
• Usb-rapporteringshastighed: 500 gange i sekundet

Den er trådløs og vejer næsten intet, G7 er stadig mit klare valg til en spille mus.

Om rigtige gamere har trådløs vs ledning, crt vs tft mm er en smagssag og intet andet. Engang havde det måske noget på sig, men teknologien har altså udviklet sig.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. marts 2007 - 22:28 #20
ellers er der G5 med ledning, der kan du endda justere vægt og balance på musen, skal det være en lednings mus er det klart den fedeste på markedet

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2142,CONTENTID=13419

Battlefield 2142 edition
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2142,CONTENTID=12898
Avatar billede kogt Nybegynder
10. marts 2007 - 00:07 #21
jeg saa oxo paa G5 Musen og den er oxo god og har oxo en updaterate paa 1000hz

og der skal ikke slaaes tvivl om logitechs produkter de fungere bare...

men

mit hjerte faldt paa min kammerats Razer Boomslang (1000dpi) den gamle med kugle og har holdt mig til det lige siden... godt nok saa er Habu en microsoft mus men softwaren er razers.!

jeg har haft en skod rigtig gammel kontoragtig traadloes mus/tast fra logitech
en logitech mouseman med forcefeedback (super mus)
en razer Boom Slang 2100dpi
en razer Copperhead 2000dpi
en microsoft Habu 2000dpi
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. marts 2007 - 11:22 #22
Kan godt huske den første Razer Boomslang 1000dpi, den var ikke lige min smag, men jeg havde da en til at game med..

Har selv haft diverse skod muse
Razer Boomslang
MX500
MX700
MX1000
MXRevolution (kommer med posten en af dagene)

Højtalere, mus og tastatur der sværger jeg til Logitech :)
Avatar billede kogt Nybegynder
10. marts 2007 - 11:33 #23
hoejtalere og tastatur er oxo logitech som standart hos mig :)
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
11. marts 2007 - 21:22 #24
unnamet - jeg har en microsoft habu og je g
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
11. marts 2007 - 21:23 #25
unnamet - jeg har en microsoft habu og jeg har ikke haft problemer med den i forbindelse med vista, dog har jeg haft andre problemer i forhold til vista og spil og er derfor, indtil videre, gået tilbage til xp.
Avatar billede kogt Nybegynder
11. marts 2007 - 21:47 #26
off topic

mikkel_sommer

hva problemer har du enlig haft med vista angaaende spil og saadan?
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. marts 2007 - 23:36 #27
Det har været ude et stykke tid, at Vista ikke kører spil i DX9 nær så godt som XP og flere spil har store problemer i Vista. Indtil DX10 bliver mainstream holder jeg mig langt væk fra det, gerne til der minimum er kommet en SP1
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
12. marts 2007 - 08:40 #28
Jeg har oplevet at jeg blev smidt af af punkbuster, har googlet problemet og fundet frem til at det kunne være et 64/32 bit problem, noget med at den del i vista som "emulerer" 32 bit ikke tillod punkbuster at komme igennem og punkbuster derfor opfattede det som om man forsøgte at snyde, er dog ikke helt sikker men det var det bedste jeg kunne finde.
Avatar billede kogt Nybegynder
12. marts 2007 - 19:09 #29
okay men saa er det jo heldigt at jeg ikke bruger punkbuster :)
Avatar billede huset Praktikant
12. marts 2007 - 19:42 #30
Viste i 32bit afvikler spil ganske fino. Det er noget andet med 64bit :(
Avatar billede huset Praktikant
12. marts 2007 - 19:53 #31
Viste = Vista
Avatar billede nielslt Nybegynder
12. marts 2007 - 21:48 #32
Jeg vil sige en Logitech G5 mus :) .

Der kan du selv ændre vægten på :) .
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. marts 2007 - 11:55 #33
nielslt - se

Kommentar: drgonzo
09/03-2007 22:28:17 ellers er der G5 med ledning, der kan du endda justere vægt og balance på musen, skal det være en lednings mus er det klart den fedeste på markedet

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2142,CONTENTID=13419

Battlefield 2142 edition
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2142,CONTENTID=12898

;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. marts 2007 - 12:08 #34
der er selvfølgelig også SaitekGM3200 som har 3200dpi ;)
Avatar billede nielslt Nybegynder
14. marts 2007 - 13:21 #35
Nice nok drgonzo :D .

De er rimelig fede :) .
Avatar billede nielslt Nybegynder
14. marts 2007 - 13:21 #36
Meget god karma til drgonzo :D .
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. marts 2007 - 13:32 #37
jo tak :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. marts 2007 - 17:02 #38
Har helt glemt at nævne at logitech desværre ikke er kendt for at have de bedste drivere, deres setpoint software kan godt være lidt tung at danse med, heldigvis er der en fætter der har lavet en über options addon til deres driver hvor alle options kan aktiveres på alle knapper.. Uundværlig for folk med logitech ;)

http://www.mstarmetro.net/~rlowens/uberOptions/
Avatar billede kogt Nybegynder
14. marts 2007 - 17:15 #39
lige en ting til den SaitekGM3200 med 3200dpi saa tvivler jeg paa at ergonomi'en er i top den ser lidt lille ud og ganske standart muse design...

du faar ikke naer saa god en oplevelse af den mus, som du ville faa med en razer eller logitech...!!!
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. marts 2007 - 18:34 #40
enig, men med det høje dpi tal, skulle den lige nævnes ;)