Avatar billede bigjohngarvey Nybegynder
08. marts 2007 - 15:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Strømproblem - og så lige op til eksamen!!

Hej

Jeg har en bærbar IBM T43, som hvor alt har virket indtil i dag. Så længe jeg har batteri i kører den fint, men den oplader ikke. Det fandt jeg ud af da batteriet løb tør, så jeg prøvede med en anden oplader som jeg med sikkerhed ved virker - men uden held.

Den skulle jo sagtens kunne starte op uden batteri, men så er den helt død. Sidder nu og skriver med et andet batteri som jeg har lånt for et par timer.

Hvad kan der være galt og kan man tjekke strømtilførslen på en eller anden måde? Håber på svar inden også dette batteri løber tørt!!

Jakob
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2007 - 16:27 #1
Der hvor du stikker din laderledning ind er jo et mindre komponent som er lodet fast.. sikkert en lodning der er dårlig.
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2007 - 16:28 #2
jeg antager du har forsøgt din egen lader på det batteri du har i nu....

og dermed udelukket at det ikke bare er dit batteri som IKKE kan lade.
Avatar billede bigjohngarvey Nybegynder
08. marts 2007 - 17:23 #3
Ja det har jeg prøvet, men den skal jo også kunne starte uden batteri, så dermed kan man vel udelukke at det er batteriets skyld. Det kan godt være det er lodningen, men det kan jeg vel desværre ikke selv tjekke.
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2007 - 20:05 #4
Svært at tjekke ja for dumt at skrue i maskinen!
men sæt strømstikket i og ryk op og ned i det.. sidder den løst eller fast.. det kan indikere det.
Avatar billede bigjohngarvey Nybegynder
10. marts 2007 - 11:37 #5
Nu bliver det en garantisag. Lukker

Tak for svarene