Avatar billede tidemann Nybegynder
08. marts 2007 - 12:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ikke reparere winXP

Hejsa.

En god veninde har fået problemer med sin pc, hun fik en mail hvor der i emnelinien stod Hello. Da hun har killinger til salg, åbnede hun selvfølgelig mailen, da det kunne være fra en køber!!

Mailen indeholdt ikke nogen vedhæftet fil, men bestod derimod af en masse egyptiske tegn eller noget lignende.

Hun skyndte sig at blokere mailen, men desværre var skaden sket og hun har ellers Norton og SpySweeper installeret.

Hun kan ikke starte winXP, kan ikke komme i fejlsikret tilstand, den stopper bare ved en sort skærm, med markøren oppe i venstre hjørne.

Jeg har prøvet at få hende til at reparere windows med cd´en, men hun kan ikke vælge reparer, hun kan kun vælge installer, dvs. trykke T??

Jeg har læst denne vejledning for hende http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4 men når vi når til punkt 5 går det galt :( hun kan IKKE vælge R. Hun har valget mellem enter eller T og der står at det er en meget dårlig ide at installere to styresystemer på samme drev.

Der står jeg så af, jeg er bange for at hun sletter alt hvis hun siger T.
Og nu kan jeg jo ikke huske ordret hvad der stod, desværre
Og det er ikke nemt at sidde 100km væk, og ikke vide hvad jeg skal gøre, så jeg håber på lidt hjælp herfra.

Den pc hun har, er en Dell med WinXP hvor alt var forinstalleret på forhånd, og der står noget om at hun kan trykke på en brugerhåndbog, ved problemer. Men det kan hun jo ikke når hun ikke kan komme ind til den.

ØV,øv
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2007 - 12:19 #1
Garanti gives ikke, men med INSERT http://www.helgec.dk/insert.iso er det muligt at boote op på cd`en og herfra fjerne de fleste kendte vira. Det kræver dog at hun er i stand til at brænde førnævnte ISO fil som boot image
Avatar billede nima Nybegynder
08. marts 2007 - 18:57 #2
Altså, det lader til at det ikke kan betale sig at køre en reperation på windows installationen længere, da den nok er helt færdig.

Jeg vil anbefale at hun tager disken ud, sætter den over i en anden computer, og tager en back up af alle de filer hun vil gemme. Herefter laver hun en ny og frisk install af windows. Det er (næsten) umuligt at komme helt af med virusser, når først de er inde.
Avatar billede tidemann Nybegynder
09. marts 2007 - 11:58 #3
Hun har afleveret pc´en til en, der har bedre forstand end os, men har ikke hørt hvordan det går.
Jeg afventer..................
Avatar billede nima Nybegynder
03. april 2007 - 00:05 #4
Noget nyt i sagen?
Avatar billede tidemann Nybegynder
20. april 2007 - 00:20 #5
Pc´en blev tømt for sager der skulle gemmes og en frisk win blev kørt ind :)