Avatar billede brhino Nybegynder
07. marts 2007 - 21:38 Der er 9 kommentarer

cybercity/zyxel/norton

Hej med jer

Jeg ved egentlig ikke om dette spørgsmål hører til her, da det vel egentlig kunne passe i flere forskellige kategoier. Men her er mit problem:

Jeg har i dag fået installeret internet fra Cybercity, og til min store overraskelse virkede det ikke. Efter at have brugt over en time i telefon med deres support og ventet i adskillige køer fandt deres teknikere ud af at det er min norton som bevirker at jeg ikke kan gå på nettet. Teknikeren fortæller at Cybercity router/modem ikke kan sammen med norton, men kun i nogle tilfælde !?!? Kan det virkelig passe ??? Jeg afinstallerede derpå norton og prøvede atter mit internet, uden held. Jeg har prøvet at gå på nettet i fejlsikret tilstand, uden held. Jeg har hentet Symantec's Norton removal tool, uden held... Mit spørgsmål er altså: kan det passe at norton kan blokere en bestemt slags router og endda i fejlsikret tilstand ??? teknikeren sagde desuden at norton blokerede routerens internet port ?? Men hvorfor kan jeg så logge på andre internet forbindelser uden problemer.

Som en sidste ting skal det siges at min kones bærbare pc går fint på samme forbindelse uden problemer, men hun har heller ikke norton !?!?

Håber nogle kan kaste lys over dette, for mig, mysterium !!!

På forhånd tak !!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. marts 2007 - 22:42 #1
Har da min Norton kørende sammen med en Zyxel router, hvis du stadig har Norton installeret, så kig ind i personlig firewall> programkontrol og se om Microsoft Generic Host Process for WIN32 er sat til automatisk.
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 22:45 #2
Norton er *undskyld jeg siger det* noget lort... det har ik andet end voldet mig og MANGE andre problemer... og ja norton kan komplet blokere for netværket/internettet og faktisk lige gyldigt hvilken router... men at du fint kan komme på andres net er sådan set tydeligt tegn på defekt router fra CC...

Jeg har selv CC og det har virket uden problemer i de 3år jeg har haft det.

Har du prøvet at holde reset knappen inde, så den går tilbage til de indstillinger fra starten? og hvilken router model har du?
Avatar billede brhino Nybegynder
08. marts 2007 - 07:21 #3
Ja jeg er prøvet stort set alt. Da jeg så i aftes, inden jeg gik i seng, prøvede igen var der så pludselig hul igennem !!! Jeg er svar skyldig mht til hva jeg gjorde, så desværre kan jeg ikke engang fortælle det videre til evt. andre med samme problem. Måske 117 gang var lykkens gang !?!?!? Men tak for hjælpen :)
Avatar billede nicer Nybegynder
08. marts 2007 - 08:49 #4
så lidt, men for min skyld behold bare de point eller gi dem til john_westcoast
08. marts 2007 - 08:56 #5
Husk at få noget andet 'på' istedet for Norton !!!
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. marts 2007 - 09:06 #6
Dr1, nu er der altså nogle der godt kan få den til at køre :)

brhino, bare afvis mit svar hvis du synes.
09. marts 2007 - 23:46 #7
((Jeg havde forståelse af at <brhino> havde i kampens hede havde slette/afinstall Norton; derfor min kommentar...  >;-))
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2007 - 00:09 #8
Ok, opfattede det bare som lidt negativt, herinde står det normalt ikke højt i kurs, har brugt det jævnligt de sidste 4 år - uden alvorlige problemer. :)
Avatar billede brhino Nybegynder
16. marts 2007 - 14:40 #9
Jeg har rent faktisk slettet Norton og installeret det igen. Og ærlig talt aner jeg ikke hvorfor det pludselig virkede !?!? Men som sagt kører det nu :)