Avatar billede soundgarden Nybegynder
07. marts 2007 - 21:02 Der er 3 kommentarer

centreret z-index skal læse PHP

Er der nogen der har et forslag til hvordan man lgger en frem og en tilbage pil i -index 1 over en centret side.

Tjek evt. www.tembo-arkitektur.dk

Når man går ind under modeller og får det endelige billede frem skal der være frem og tilbage pil i stedet for det nuværende tal system. (Dette er ikke noget problem)
Men pilene skal ligge over billedet på nøjagtig samme sted uanset hvilket format billedet måtte have.

Problemet ligger i at side er centreret og at z-index kræver en absolut position fra øverste venstre hjørne, så hvis skærmstørrelsen ændres (alt efter brugerens computer) vil siden ikke længere være centreret.

Håber det er forståeligt!
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. marts 2007 - 22:07 #1
Du kunne måske lave det med javascript?

Så kan du bruge: availWidth og få skærmens størrelse, og så sætte pilen via availWidth/2.
Var det en mulig løsning?
Avatar billede soundgarden Nybegynder
07. marts 2007 - 22:13 #2
kunne være - men jeg kender ikke meget til Javascript så det vil kræve en del hjælp. Men jeg regnede måske også med at det var den eneste løsning.

Nogen forslag?
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. marts 2007 - 07:55 #3
Jeg kommer lige til at tænke på, kan du ikke placere en div, som du centrerer med margin: 100px auto;
100px = placering fra toppen.