Avatar billede hejnsvig Nybegynder
07. marts 2007 - 20:10 Der er 53 kommentarer

vma (DRM) til mp3

hej exp

jeg har lige købt noget musik på nettet ved navn vma og der ligger en Licens på ved navn DRM. jeg vil gerne lave det om til mp3 filer.
så jeg kan afspille det på min mp3 afspiller.
fillerne hedder vma og skal laves om til mp3.

det skal være et program og det skal være Freeware og gratis

håber der er nogle der kan hjælpe mig og på forhånd tak
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. marts 2007 - 20:45 #1
Avatar billede screem_brille Novice
07. marts 2007 - 20:50 #2
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. marts 2007 - 21:03 #4
screem brille tror du har glemt en ting:og der ligger en Licens på ved navn DRM.
Avatar billede screem_brille Novice
07. marts 2007 - 21:15 #5
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
07. marts 2007 - 21:37 #6
der er ikke nogen af programmerne der virker
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
07. marts 2007 - 21:37 #7
jeg ved ikke hvorfor !
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. marts 2007 - 22:05 #8
Accepteret svar: carstenprimdahl
Point: 100,00    Tak for svarene, som jeg ikke rigtig kunne finde anvendelse for. Derimod fik jeg dette svar fra TDC, som var brugbart:
Langt de fleste af vores sange kun findes i WMA filer, og disse er licens beskyttede med DRM9 fra microsoft og denne licens kan Itunes ikke håndtere idet at Itunes er et Appel produkt og de disse 2 kan desværre ikke snakke sammen.
Det du så kan gøre fra en PC'er, er at starte en Windows Media Player version 9 el. 10 op og importere WMA filerne i denne og afspille et par sekunder af dem for at modtage licensen, når licensen er modtaget kan du føje sangende til din brænde liste for at brænde dem på en cd, når cd'en er brændt, kan indholdet overføres til Itunes, som var det en original musik cd du ønsker at ligge ind i Itunes.
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
08. marts 2007 - 13:24 #9
jeg kan ikke brænde fil ud på en cd det spære Licens for.
det er derfor det skal være et program
Avatar billede gurly Praktikant
08. marts 2007 - 14:32 #10
du kan bruge det her værktøj til at fjerne drm, men før at det virker, så skal man have afspillet nummeret først sådan at der er hentet en drm licens til nummeret
http://www.p2pnet.net/stuff/FairUse4WM.rar

som sagt, start med at afspille nummeret med mediaplayer, så den henter licensen.

åben derefter programmet FairUse4WM
første gang du bruger det, vil den spørge om den må kopiere en unik ID fra din mediaplayer, det klikke du ja til
derefter vælge du blot de filer du vil have fjernet licensen fra, og eventuel lige vælge output folder, den vil så gemme nogle nye filer uden drm

Og det bedste er at den gør det på få sekunder.
Avatar billede gurly Praktikant
08. marts 2007 - 14:38 #11
og angående at brænde drm beskyttede filer, så har man tidligere kunnet gøre det fra windows media player 9, som kunne bruge et "nero burning fast plugin"
men dette er der i nyere media playere tilsyneladende blevet spærret for.

hvordan brænder man så det musik man har købt ?
det ved jeg ikke, derfor har jeg heller ingen skrubler ved at anvise hvordan du fjerner licens fra numre du har købt og betalt  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
08. marts 2007 - 14:41 #12
PS, FairUse4WM  fjerner kun drm lisensen, numrene vil stadig være i wmv format, man da drm licensen er fjernet, vil du nu kunne bruge ethvert lyd komverter program til at konvatere dem til mp3
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
08. marts 2007 - 15:01 #13
dit link virker ikke (gurly)
Avatar billede gurly Praktikant
08. marts 2007 - 15:36 #14
jo det gør det, hvis jeg klikke på det her, så åbner der et lille download vindue, hvor man vælger hvor man vil gemme, du har ikke en popup blokker, som blokkere den tror du ?

prøv i stedet at klikke med højre mussetast på linket og vælge "gem destination som"

(det er et direkte downloadlink, ikke en webside)

programmet har ligget på mange hjemmesider, med de bliver hurtigt lukket, det er nok noget microsoft sørger for  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
08. marts 2007 - 17:53 #15
fik du hentet det ?
Avatar billede gurly Praktikant
08. marts 2007 - 17:57 #16
ellers ligger den også her, det er version 1.3
http://s9.quicksharing.com/v/9438118/FU4WMver13.zip
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
09. marts 2007 - 19:17 #17
jeg kan ikke få programmet til at virke. og jeg søge jo også et program der kan konvertere direkte over fra vma(drm)til mp3
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. marts 2007 - 19:27 #18
Kender ikke programmet, men andre anbefaler det.http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. marts 2007 - 19:29 #19
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
09. marts 2007 - 20:11 #20
kan den tage drm Licener (john_westcoast)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. marts 2007 - 20:28 #21
Prøv den, kender den som sagt ikke. :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. marts 2007 - 20:30 #22
Har læst mig til at den kan konvertere Wma til andre lydformater.
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
09. marts 2007 - 22:22 #23
den kan konverter med ikke med Licener filer på.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. marts 2007 - 23:24 #24
Ok, forsøgte du ikke det jeg foreslog tidligere?07/03-2007 22:05:25
Avatar billede gurly Praktikant
10. marts 2007 - 00:25 #25
kan du ikke få fairuse4wm  til at virke ? det er da ellers utroligt simpelt,
du kan jo IKKE konvatere en fil så længe den er drm licens beskyttet
fairuse4wm er ENESTE program der kan fjerne drm licenser, og sådan er det bare  c",)
det er lavet af den eneste mand som har brudt sourse koden til drm

men du kan bruge "tunebyte"  den virker på den måde at den bruger windows media player til at afspille numrene  (det er jo kun media playeren der kan det)
samtidig recorder tunebyte så musikken fra lydkortet.
men det er ikke et gratis program, og det tager en del tid.
http://www.tunebite.com/en/tunebite/index.html?affiliate=1a08f4ebe7e2be602256412ed41ed96f

men det er som sagt noget hurtigere / bedre at bruge fairuse4wm til at fjerne licensen, og så konvatere dem til mp3 bagefter
Avatar billede gurly Praktikant
10. marts 2007 - 00:42 #27
john westcoast > det du foreslog 07/03-2007 22:05:25
det svarede hejnsvig dig altså på her > 08/03-2007 13:24:15
c",)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. marts 2007 - 08:52 #28
Gurly, fint nok det er bare mærkeligt at andre godt kan gøre det på den måde.;)
Avatar billede gurly Praktikant
10. marts 2007 - 11:21 #29
john_westcoast > ja ok jeg overgiver mig, det er faktisk muligt at bruge brænder funktionen i windows media player til at brænde drm wma filer.
hejnsvig har nok forsøgt sig med et andet brænder program, men det kan man ikke, da det KUN er windows media player der kan håndtere drm beskyttede filer.
så du har ret, metoden er brugbar  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
10. marts 2007 - 11:28 #30
men metoden med at brænde dem ud virker ikke med filer her fra
https://www.bibliotekernesnetmusik.dk/netmusik2006/
der har drm licensen nemlig også en tids begransning
(filerne holder op med at virke efter en uge)
disse filer vil windows media player derfor ikke brænde ud.
fairuse4wm har dog ingen problemer med at fjerne licensen.
Avatar billede gurly Praktikant
10. marts 2007 - 11:30 #31
og det sidste jeg skrev her var ikke for at opfordre til ulovligheder
det var blot for at fastslå at ikke alle drm beskyttede filer kan brændes ud  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
10. marts 2007 - 11:51 #32
som der står her, så virker fairuse4wm med windows media player 9, 10 og de tidlige beta versioner af wmp 11 (ikke med final version 11)
fairuse4wm version 1.3 burde dog også virke med wmp final version 11
med mindre bill gates har fået lavet en opdatering til wmp som forhindre det.
http://all-streaming-media.com/remove-DRM-protection/FairUse4WM-freeware-DRM-removal-Windows-software-Strip-copy-protection-from-WMV-ASF-WMA-Windows-Media-Player.htm
hvad version mediaplayer har du hejnsvig ?
Avatar billede gurly Praktikant
10. marts 2007 - 12:16 #33
næ det virker ikke med nyeste wmp 11, men det virker med wmp 10
Avatar billede gurly Praktikant
13. marts 2007 - 04:48 #34
fik du svar nok ?
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
14. marts 2007 - 20:54 #35
nej for jeg har jo sagt at jeg ikke kan få det program (fairuse4wm) til at virke og det skal jo også være et direkte program til konverter wma til mp3. som jeg også har sagt før....
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. marts 2007 - 10:18 #36
Her får du så en mulighed mere, det er et købeprogram. :)

http://www.noteburner.com/
Avatar billede gurly Praktikant
15. marts 2007 - 11:41 #37
hejnsvig > som jeg skrev til dig så kan det simpelthen IKKE lade sig gøre at konvatere en drm beskyttet fil til mp3,
ikke uden man først har fjernet drm

når du ikke kan bruge fairuse4wm, så er det fordi din mediaplayer er for ny, du har sikkert installeret alle opdateringerne til den, og en af dem forhindre fairuse4wm i at virke, så skal du prøvve at afinstalere win media player 11, og så nøjes med at have version 10

hvad med programmet tunebite, kiggede du på det ?
http://www.tunebite.com/en/tunebite/index.html?affiliate=1a08f4ebe7e2be602256412ed41ed96f

men som sagt, man kan IKKE konvatere en drm beskyttet fil, er den ved at fise ind  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
01. april 2007 - 11:21 #38
hvad med tunebite
den virker 100 % sikkert, hvis ellers du kan finde ud af at bruge den
http://www.tunebite.com/en/tunebite/index.html?affiliate=1a08f4ebe7e2be602256412ed41ed96f
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
01. april 2007 - 11:57 #39
kan du ikke forstå at det skulle være gratis og freeware det ser det ikke ud til at være vel !!!!!!
Avatar billede gurly Praktikant
01. april 2007 - 23:30 #40
jo men så findes der kun fairuse4wm og den kan du jo ikke bruge fordi din wmp er version 11

så er eneste mulighed at bruge en manuel sound recorder, som du søger i dit nyere spørgsmål, men så får du ikke automatisk sangtitlerne med i filnavnet / id3 tags,
det er kun fairuse4wm og tunebite der kan det
Avatar billede gurly Praktikant
01. april 2007 - 23:39 #41
som sagt så virker fairtuse4wm med windows mediaplayer version 10, hvis du syntes at du kan nøjes med den, så kan du se her hvordan du går fra version 11 tilbage til version 10
http://all-streaming-media.com/faq/media-players/faq-Windows-Media-Player-Uninstall-and-roll-back-to-previous-version.htm
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
02. april 2007 - 10:01 #42
jeg har wmp 10 og det program virke ikke !!!!
Avatar billede gurly Praktikant
19. april 2007 - 13:16 #43
så er det fordi du ikke kan finde ud af at bruge det, for det virker da på begge mine pc´er og flere andre jeg kender bruger det uden problemer  c",)
Avatar billede malvido Nybegynder
27. juni 2007 - 22:30 #44
Her er programmet som kan klare alle problemerne, også netmusik fra bibliotekerne.
Det koster ca. kr. 75,00, men kan prøves inden du køber.
http://www.allmusicconverter.com/
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
09. november 2008 - 20:42 #45
hej! allmusicconverter kan ikke klare DRM-filerne på Play ved yousee. men det kan SoundTaxi Pro til gengæld uden problemer overhovedet. har købt det for ca 206,-. jeg var så skidetræt af de koder, at jeg valgte at ofre pengene. fremragende program!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. november 2008 - 21:03 #46
Lukketid, Hejnsvig !
Avatar billede christopher_hammer Nybegynder
31. august 2009 - 15:08 #47
Tunebite er et særdeles godt program til at fjerne DRM fra musik og videofiler med. Læs en guide til det her: http://www.codecs.dk/?Guides/FjernDRMFraMusikOgVideo/496
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
08. januar 2010 - 10:10 #48
lukket
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
08. januar 2010 - 16:48 #49
hmm.. lukket?
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
08. januar 2010 - 17:12 #50
hej christopher, tak for dit svar. jeg forsøger at lukke mine gamle spørgsmål. er ikke inde i det her pointsystem. kan du ikke skrive et svar, så jeg kan give nogle point?
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
09. januar 2010 - 11:09 #51
hmm
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
09. januar 2010 - 11:10 #52
hehe, opdagede lige, at jeg ikke selv havde startet denne tråd. man lærer noget nyt hver dag...
Avatar billede christopher_hammer Nybegynder
12. januar 2010 - 03:18 #53
Tunebite er velegnet til at fjerne DRM fra musik og video - der findes en guide til Tunebite her:

http://www.codecs.dk/?Guides/FjernDRMFraMusikOgVideo/496