Avatar billede le_myg Nybegynder
06. marts 2007 - 17:26 Der er 3 kommentarer

IRQ konflikter

Hey

Jeg har købt et PoW 6600GT agp og smidt i min spand istedet for et Leadtek 6800 Ultra (nedgradering skyldes snarligt indkøb af Core2 system)

Men men men.. Det skulle vise sig at være en dårlig idé..
Efter at have fjernet Nvidia driver, lukket maskinen ned, monteret det nye kort og startet maskine er der minsandten opstået en IRQ konflikt af umenneskelige proportioner..
jeg prøver at resette BIOS, Installere frisk Windows og flere forskellige drivere til grafikkortet.. Men nej..

jeg prøver derefter at smide mit 6800 i.. Med samme resultat!
Skiller derefter maskinen helt ad.. Nøjes med at køre med én ramblok, én harddisk samt grafik og lydkort.. IRQ konflikt igen.. http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&p...

screenshot af svineriet..
Jeg piller så lydkortet ud, starter op og nu kører det uden problemer.. Dog uden lyd :(

Hvad kan der dog være galt? Jeg har aldrig haft problemer med at skifte grafikkort, og så løber jeg ind i sådan en omgang bæ.. syntes snart jeg har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om.. rodet i bios med at reservere IRQ's osv osv.. Kan det være bundkortet der er ristet?

Hilfe!!
Avatar billede boogie26 Nybegynder
15. marts 2007 - 21:39 #1
har du prøvet at se om det virker hvis du sætter din lydkort i en anden pci port?
Avatar billede le_myg Nybegynder
15. marts 2007 - 22:48 #2
Jeg har prøvet samtlige PCI porte.. med samme problemer.. Men har opgivet nu.. Har bestilt et Conroe system istedet :)
Avatar billede boogie26 Nybegynder
16. marts 2007 - 08:03 #3
ok nice jeg har selv en C2D E6400 og er glad for at have købt den.
men held og lykke med dit nye system håber det kører :-)