Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2007 - 16:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Google søgeord > link til vore side

Hej

Har set flere steder på statistiksystemer, at den kan fortælle hvilke søgeord som der er benytter på google, for at brugere blev henledt til hjemmesiden..

Kan man I php se hvilke søgeord, der blev benyttet, hvis brugere kommer fra google ?

Vi skulle gerne bruge disse inormationer til noget salgsanalyse.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. marts 2007 - 16:30 #1
Jeg vil anbefale at i kikket på Google analytics til den slags informationer, de giver bl.a. dette.

Se http://www.google.com/analytics

Det er gratis men kræver en google account eller en gmail account
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. marts 2007 - 16:32 #2
Hvis i vil have hardcore oplysninger, så kombinerer i google analytics med Enquisite, der er statestik specialiseret mød søgemaskiner.

http://www.enquisite.com/

Enquisite er også gratis
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2007 - 16:35 #3
http://www.sourcerally.net/Scripts/48-Capture-search-queries-from-google-and-other-search-engines
Handy lille script som klarer den opgave + et par andere soegemaskiner...
Avatar billede mtrolle Nybegynder
06. marts 2007 - 21:57 #4
Hey - jeg søger en programmør. regin og cyberfinn, hvis I vil have noget freelance arbejde, så smid mig en mail på mt@xion.dk
(undskyld off topic)
Avatar billede yHec Novice
06. marts 2007 - 22:40 #5
Man kunne vel også lege lidt med $$_SERVER['QUERY_STRING'], også pille lidt i resultatet...

Bare er forslag

/y
Avatar billede dj-ice-weasel Nybegynder
07. marts 2007 - 09:57 #6
her er en php kode til google søgning som i/du kan bruge på din hjemmeside og koden er:

<!-- Search Google -->
&nbsp; </div>
<form method=GET action="http://www.google.com/search">
<input type=text name=q size=20 maxlength=255 value="">
<input type=submit name=btnG value="S&oslash;g">
</form>
<!-- Search Google -->
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. marts 2007 - 10:46 #7
dj-ice-weasel: var jo ikke det han ville have