Avatar billede allanrye Nybegynder
06. marts 2007 - 13:40 Der er 3 kommentarer

uskarp tekst i link - hjælp

Hej Experter

Jeg er ved at lave et topbanner med links til selve indholdet. Men teksten står helt uskarp som om den er blevet kraftigt jpg komprimeret eller størrelsen på banneret er forskubbet.

Men jeg har lavet teksten inde i flash - verdana punkt 10 og flashfilens størrelse er præcis det samme som baggrunds billedet.

Jeg ander ikke hvad jeg kan gøre.

Filen ligger her: http://aaweb.dk/site/top_banner_flash.htm

Jeg ved ikke om I også skal have adgang til fla filen, så må I lige sige til.

Vh Allan
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. marts 2007 - 15:34 #1
Adgang til Flash-filen er ikke nødvendigt, så snart du viser swf-filen via en html-side.

Løsningen på dit "problem" er, at du blot har indsat en lille, fin tekst i flash-filen, som macher de omkringliggende pixels ret dårligt. Til dette har Flash en lille feature, der kan gøre selv meget små tekster læselige. Benyt funktionen "Anti-alias for readability", som du finder i properties - standarden er "Use device fonts".

Så vil teksten komme til at stå klarere end dit billede af faldskærmsudspringeren.
Avatar billede allanrye Nybegynder
07. marts 2007 - 13:35 #2
Hej Maghem

Nu har jeg været inde og ændre teksterne til Alias text og på knappen webdesign står det rigtigt pænt når der laves mouseover og den lille animation kommer. Er det fordi den en er lavet i et movieclip? Det burde vel se ens ud kvalitetsmæssigt?

Men det er ligesom om begge link står rigtigt skarpt i et splitsekundt når man opdatere og banneret kører. Lige når teksten kommer er den skarp og lige derefter sløret igen??
Jeg aner ikke hvad årsagen kan være?? Men håber på hjælp

http://aaweb.dk/site/top_banner_flash.htm

VH Allan
Avatar billede maqhem Nybegynder
07. marts 2007 - 17:14 #3
Tja, du bør udgå Anti-alias tekst i symboler, deres pixelering kommer altid til at se dum ud.