Avatar billede Martin Hansen Nybegynder
06. marts 2007 - 11:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WMV - konvertering

Jeg har redigeret noget video, som nu ligger i formatet WMV. Det drejer sig om 8 min 22 sek. der fylder 42,8 MB, kan jeg få dette til at fylde mindre?

Og hvilket program kan gøre dette?
Avatar billede nva Praktikant
06. marts 2007 - 11:26 #1
Du burde nemt kunne få det til at fylde mindre med SUPER http://www.erightsoft.com/SUPER.html der kan konvertere til næsten alle formater.
Avatar billede Martin Hansen Nybegynder
06. marts 2007 - 11:55 #2
Så er programmet hentet, men hvordan får jeg det til at fylde mindre. Skal man bruge ffmpeg eller mencoder? og hvordan med forskellige output codecs osv.? Jeg ved ikke så meget om det :-D
Avatar billede trav4u2 Novice
06. marts 2007 - 13:19 #3
Hvis du bare er  ude efter at klippet skal fylde mindre kan du fint bruge Windows Movie Maker.

Hvis du har XP ligger den sikkert allerede på din maskine.

Det du gør er at importere videoen ind i programmet, og så gemme den i en opløsning / hastighed mv. der er mindre end den nuværende.
Avatar billede nva Praktikant
06. marts 2007 - 13:31 #4
Her er en guide til SUPER. Jeg har brugt det meget lidt, så du må nok prøve dig lidt frem http://forum.videohelp.com/images/guides/p1608146/basicsuperguide.pdf