Avatar billede kenned-adriano Nybegynder
05. marts 2007 - 11:57 Der er 4 kommentarer

Noget om afmagnetisering

Hej,

Nogen der ved noget om afmagnetisering ? Jeg vil godt vide noget om hvordan man kan beregne hvor mange vindinger der skal på min spole og en ca. tykkelse på tråden for at kunne afmagnetisere en kerne på 30mm i diameter.

Med venlig hilsen

Kenneth Mathiesen
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2007 - 12:00 #1
først skal du vide hvad permabiliteten er i det materiale du vil afmagnitisere.
Avatar billede kenned-adriano Nybegynder
05. marts 2007 - 12:13 #2
Det er en jernstang som har en diameter på 30mm, hvad permabiliteten er ved jeg ikke
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2007 - 12:20 #3
det skal du vide, da du ellers ikke kan dimensionere spolen korrekt (hvis den er for svag vil den inducerede magnetisme ikke trænge dybt nok ind i materialet), og frekvensen er heller ikke ligegyldig.
Avatar billede kenned-adriano Nybegynder
05. marts 2007 - 12:25 #4
Okay, hvordan finder jeg ud af hvad permabiliteten er ?