Avatar billede alapalooza Nybegynder
05. marts 2007 - 11:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 2003 default user settings.

Når man logger på en Windows 2003 terminal sever med en ny bruger, får den nye bruger automatisk den "nye" type startmenu og et skrivebord uden ikoner som "Denne Computer" & "Dokumenter".

Hvordan ændrer man det, så alle nye brugere som aldrig har været logget på serveren før, får "Classic Start menu" og diverse ikoner på skrivebordet ??

Håber der er en som kan hjælpe.
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2007 - 11:50 #1
opretter en test bruger, laver opsætningen som man ønsker og logger af, logger på med en konto med administrator rettigheder, og opretter mappen " Default User" under scripts i sysvol mappen så vil nye klienter få denne opsætning.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
05. marts 2007 - 12:39 #2
Jeg skal lige være sikker.. Mappen "Default User" som du siger man skal oprette..
Skal det være en kopi af test brugerens profil eller ?
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2007 - 12:46 #3
ja indholdet fra den test bruger du oprettede skal placeres i ovenstående mappe, grunden til det skal gøres sådan er at når en bruger logger på klienten (første gang) undersøger windows først i førnævnte mappe efter en profil, kan den ikke finde en profil der, benyttes den lokale default user profil som template for oprettelsen af den lokale bruger profil.

Mht classisk thema, dette kan også sættes via en GPO, men ovenstående vil også virke (men personligt ville jeg også lave en gpo, blot for en sikkerheds skyld)
Avatar billede AnyFellow Mester
05. marts 2007 - 18:42 #4
Husk at slette alt unødvendigt fra profilen du kopierer (besøgte hjemmesider, cookies, alle off-line filer, tømme temp-mappen osv.), idet du ellers vil få disse ting med i alle nye brugerprofiler.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
06. marts 2007 - 09:07 #5
Efter hvad jeg har kunne læse mig til, findes sysvol mappen kun på servere som er domain controller. Men den server jeg har med at gøre er ikke domain controller.

Har jeg misforstået noget ?
Avatar billede screem_brille Novice
06. marts 2007 - 09:19 #6
nej det er korrekt, men i så fald skal du kopiere mappen over i mappen default user på hver enkelt maskine
Avatar billede screem_brille Novice
06. marts 2007 - 09:20 #7
ovenstående er ikke helt korrekt, det er kun på din terminal server det er nødvendigt ;)
Avatar billede alapalooza Nybegynder
06. marts 2007 - 13:38 #8
Det ser ud til at virke fint, efter at have erstattet indholdet af "Default User" med det fra min test bruger. Jeg fandt også de 2 ting i policy'en (Classic Desktop & Classic Start menu).