Avatar billede skuumm Nybegynder
05. marts 2007 - 10:28 Der er 4 kommentarer

.NET sikkerhed.

Jeg skal drifte en .net 2.0 applikation i et TS miljø. og er i den forbindelse kommet i vanskeligheder, jeg håber I kan komme med at par gode råd om i hvilken retning jeg skal lede efter en løsning.

Hvis programmet ligger lokalt og afvikles lokalt så virker den uden problemer.

Ligges programmet derimod på et netværksdrev, fejler programmet med en række exeption fejl og kan ikke starte op.

Jeg har fundet ud af at man, med .NET 2.0 SDK installeret, kan konfigurere .NET applikationer således at applikationen tildeles rettigheder til regitry, system, eventlog etc. Denne konfiguration er foretaget på aplpikationen og nu er oplevelsen at:
1. gang programmet startes fremkommer en exeption fejl
alle fremtidige gange programmet startes, fungere det hele som det skal????

Hvordan får jeg konfigureret .NET således at applikationen IKKE fremkommer med fejl under 1. opstart???

Any Hints?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. marts 2007 - 16:24 #1
prøv at tildele adminstrative rettigheder til alle brugere på netværksdrevet.
Avatar billede clausc Nybegynder
06. marts 2007 - 14:55 #2
Læs om polices og mscorcfg.msc i dokumentationen.

Og at tildele adm rettigheder til højre og venstre er Puha, Fy, Skam sig!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. marts 2007 - 15:06 #3
Det var nu ment som en test ikke en løsning :)
Problemet er at
Avatar billede skuumm Nybegynder
11. marts 2007 - 10:52 #4
mange tak, er der noget der kan styres via GPO? har I erfaringer?