Avatar billede thorsoe Nybegynder
05. marts 2007 - 09:52 Der er 4 kommentarer

Voksen og erfaren .NET programmør søges

Programmør søges til på partnerbasis at genaktivere en forretningside, som på grund af dårlig økonomi er blevet lagt på hylden. Dette forsøger jeg nu at gøre noget ved, og hvis du har de rigtige forudsætninger tilbydes du et partnerskab. Jeg er ikke selv aktiv på teknologidelen, men selve forretnings ide og way to market som er jeg god til. Vi har fået positiv feedback fra et par større potentielle kunder, men jeg mangler at du som partner kan være med til at køre ide fremt til mindst version 1.0
Potentialet er stort. Jeg håber i alle forstår at hvis jeg skal fortælle mere om ideen skal du som potentiel partner underskrive en NDA kontrakt. Du er ikke en nybegynder, men et voksent menneske der som jeg ser dette som en potentiel mulighed for at gøre noget unikt på den professionelle måde.

jt@businesssoft.biz
Jan Thorsø
Avatar billede rentondk Nybegynder
14. marts 2007 - 16:31 #1
At få en programmør på partnerbasis kan ofte være for dyrt købt. Jeg kan varmt anbefale, at du i stedet overvejer at outsource programmeringen, og dermed beholder alle ejerandelene selv, eller i det mindste ikke bruger dem på en programmør.

Jeg ejer selv et outsourcing selskab i Indien, som jeg benytter til alle mine egne projekter (www.gratis-ting.dk, www.bolignyhedsbrevet.dk, www.hitmedia.dk m.m.). Firmaet hedder www.eruditesoft.com og kan hjælpe med alt indenfor .NET programmering og til en meget rimelig pris.

Jeg kan helt uforpligtende sætte dig i kontakt med en af vores projektledere, hvis det skulle have interesse. Så kan du forklare din opgave, få en fornemmelse af kommunikationen og se, om det var noget.

Du kan også modtage yderligere information ved at tilmelde dig på:
http://www.eruditesoft.com/dk/bestil/index.php

Der kan alle med interesse i outsourcing tilmelde sig.

Du kan også e-maile mig direkte på jacob | @ | eruditesoft.com eller ringe til mig på 7734 0903.
Avatar billede jvesterj Nybegynder
14. marts 2007 - 23:36 #2
en kommentar: der er stadig mange, som tror, at effektiv IT-udvikling foregår ved at der sidder nogle kloge mennesker og definerer det hele, hvorefter de giver programmørerne besked på, hvad de vil have. Tilsvarende til, at en arkitekt laver tegningerne til et hus og derefter sætter håndværkerne igang med at udføre planerne.
Den model er i virkeligheden gammeldags og stendød og dur kun til meget simple og ukomplicerede systemer. Realiteten er, at et IT-projekt, som kræver et vist niveau, kun bliver en success, hvis man fra starten direkte involver udviklere (væk med betegnelsen programmører), som er i stand til at forstå den baggrunden for det, som skal udvikles, er i stand til at tale på lige fod med de, som skal bruge det nye system, og kan give et modspil i hele processen, så man får det optimale resultat. Alle bliver nemlig klogere i løbet af processen, og alle de nyeste udviklingsmodeller tager højde for det. Sandheden er, at der i de senere år er masser af firmaer, som har brændt nallerne på drømmen om de billige udenlandske programmører, og må betale uventet tårnhøje regninger med vanvittigt høje timetal eller må leve med elendige resultater, fordi de har entreret med firmaer, som anvender billige programmører, som ikke kender en dyt til den virkelighed, som et nyt IT-system skal bruges i eller kan give et kvalificeret modspil. Ikke fordi f.eks indiske programmører ikke kan være fagligt dygtige, men fordi hele konceptet bygger på en totalt urealistisk opfattelse af, hvordan et IT-projekt er skruet sammen og fungerer. Det kan være meget dyrt at købe billigt. Min anbefaling: find en dygtig og intelligent udvikler, som du kan arbejde tæt sammen med i det daglige og som du har en god kemi med. Og blæs på alder, køn og etnisk baggrund. Det vil give de bedste resultater i det lange løb.
Avatar billede rentondk Nybegynder
16. marts 2007 - 08:16 #3
Gennem outsourcing er der adgang til langt mere kvalificeret arbejdskraft, som netop er bedre kvalificeret til at involvere sig i projektet helt fra analysen. Det er de færreste herhjemme, som har råd til eller kan finde en datalog at ansætte. Dette er til gengæld meget let og meget billigt at gøre i Indien.

Den mest optimale løsning er selvfølgelig også at have programmører i Danmark, men som iværksætter kan dette undlades i starten for at spare penge. Når der er plads i budgettet til det, kan man udvidde med en dansk projektleder og en projektgruppe gennem outsourcing.

Outsourcing er nødvendig, hvis man vil klare sig i den globale konkurrence. Det er en naturlig udvikling, som da Danmark startede med at outsource produktionen af tøj, mens design opgaverne forblev i Danmark. Det er dog altid vigtigt, at man ikke outsourcer sine kernekompetencer.
Avatar billede skcvg Nybegynder
22. marts 2007 - 15:58 #4
Han skriver, at han er interesseret i udvikling baseret på partnerbasis - så er den vel ikke længere.