Avatar billede lifeweb Nybegynder
05. marts 2007 - 01:27 Der er 4 kommentarer

FTP, Passive og Aktive porte

Hej

Jeg forsøger at sætte en blackmoon ftp-server op

Det fungerer perfekt med passive, men eftersom det ikke er hensigtsmæssigt, vil jeg meget gerne lære hvordan jeg får den til at virke med aktiv FTP...

Jeg har åbnet for port 2000-2100 og sat blackmoon til at bruge dette, samtidigt med at jeg har angivet korrekt WAN-ip

Burde det ikke gøre tricket?
Avatar billede plx Nybegynder
05. marts 2007 - 03:18 #1
I aktiv mode er det klienten som bestemmer port og ip til dataforbindelsen. Dvs det er klientens firewall/router, der skal være sat korrekt op
Avatar billede lifeweb Nybegynder
08. marts 2007 - 00:01 #2
hvilke porte skal så være åbne på firewallen???
Avatar billede mjcool Nybegynder
23. marts 2007 - 13:29 #3
det plejer at være nok at åbne port 20&21, jeg har lige prøvet det på min egen server og det funger
Avatar billede lifeweb Nybegynder
23. marts 2007 - 13:33 #4
og du kører med standardindstillinger i IE?
Altså ikke passiv ftp?