Avatar billede joachims Nybegynder
04. marts 2007 - 20:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

boote på extern dvd-drev

Hej
Jeg vil gerne installere linux som jeg har på en dvd. Dog har jeg ikke dvd drev i min bærbare, så jeg er nødt til at boote på mit externe dvd-drev. Hvordan får jeg den til det? Kan man få en boot-cd der understøtter usb?
Avatar billede joachims Nybegynder
04. marts 2007 - 20:22 #1
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2007 - 20:59 #2
Jeg vil mene det er dit BIOS som skal understøtte det og derfor denne der skal opdateres.
Avatar billede joachims Nybegynder
04. marts 2007 - 21:08 #3
ja, min bios understøtter det ikke, men jeg kan ikke finde nogen opdatering til min bios.
Hvad kan der ellers være af løsninger? Jeg er lidt træt af at skulle downloade linux på cd istedet, da det er 4 cd'er. Jeg er godt klar over at man kan installere det grundlæggende og så derefter hente de andre programmer ned, men jeg har været godt tilfreds men min mandriva sammensætning..
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2007 - 21:16 #4
måske skal du ud i en start diskette, men det kræver så at der understøttes et diskette drev:P og du har et
Avatar billede joachims Nybegynder
04. marts 2007 - 21:19 #5
nu downloader jeg cderne istedet, det tager kun 3 timer.. det er vist bedre end at skal til at opdatere bios
Avatar billede joachims Nybegynder
29. december 2008 - 11:21 #6
luk