Avatar billede staggerlee Nybegynder
04. marts 2007 - 12:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kalde funktion ved ctrl p

Jeg har lavet en funktion, der fjerner html tags, som jeg gerne vil have kaldt, når man prøver at indsætte tekst i en editor. Man kan kun paste/indsætte ved at trykke "ctrl v", så jeg vil høre, om der er nogle, der har et bud på, hvor/hvordan jeg skal sætte, at funtionen bliver kaldt ved tastekombinationen "ctrl v"?
Avatar billede farving Nybegynder
06. marts 2007 - 19:34 #1
<script language="Javascript">
function testKeys(e) {
var ctrl = (e.ctrlKey == 1) ? true : false;
var v = (e.keyCode == 86) ? true : false;
    if (ctrl && v == true) {
        alert("both pressed");
        // kald funktion her
    }
// alert(e.keyCode);
}
</script>

Det der du søger?
Hvis du vil have andre kombinationer så kan du teste ved at fjerne kommentaren fra den sidste alert, så giver den et tal på keyCode til den trykkede tast...

Mvh Carsten
Avatar billede staggerlee Nybegynder
31. marts 2007 - 15:36 #2
Jeg fik det ikke til at virke, men jeg lukker her
Avatar billede farving Nybegynder
02. april 2007 - 12:24 #3
Kunne være fordi du skulle have lavet en "onclick" på et element...

Men okay, hvis du lukker så er det fair nok

Mvh Carsten