Avatar billede ulykken-smed Juniormester
02. marts 2007 - 19:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

skjulte linjer

Hvordan får man autocad 2006 til at vise det skjulte linjer , som stiplet linjer

Mvh Ulykken-smed
Avatar billede bripse Nybegynder
02. marts 2007 - 22:39 #1
Du skal først oprette Den stiplet line,
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2007 - 06:42 #2
...eller er det "grid" du mener? Altså et gitter (som kan foruddefineres i størrelse), som kan tændes og slukkes for?
Avatar billede bripse Nybegynder
03. marts 2007 - 07:54 #3
Inde i Autocad oppe i værktøjlinen har du mulighed for at ændre dine liner den skulle gerne hedde ByLayer Du skal tage den i midten, der efter tryk op other og Load.
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
03. marts 2007 - 08:12 #4
Jeg har loadet den der hedder  hidden , det står der i bogen . Men det er når jeg er i layout og ville have computeren til at gennem tegne en 3d tegning . Jeg har prøvet at gøre som der står i bogen ( godt nok en gammel bog 2000 ), men solview og soldraw , ville ikke som jeg gerne ville .

(er nok først online i aften en gang )

Mvh ulykken-smed
Avatar billede dla Praktikant
05. marts 2007 - 08:48 #5
Se evt. dette spørgsmål, måske hjælper det dig. http://www.eksperten.dk/spm/340818

Det er i hvert fald linetype scale (Format/Linetype) du skal sætte anderledes.
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
05. marts 2007 - 18:27 #6
Jeg takker for hjælpen igen , den ville stadig ikke rigtig for mig , men tror at jeg er kommet tættere på en løsning , men jeg får vel låst problemet . hvis der er andre der ville have del i pointene så skal i lægge et svar
Avatar billede dla Praktikant
08. marts 2007 - 08:44 #7
Tak for pointene, men jeg har vist ikke helt fortjent dem, for jeg ser jo nu at det er når du har tegnet i 3D du vil have vist stiplede linier. Det kan du ikke få, der bliver de skjulte linier rigtigt skjult som når man ser på emnet i virkeligheden.
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
08. marts 2007 - 16:34 #8
dla ja det er i 3d , men den burde kunne gøre det , jeg har et hæfte der hedder model og layout . Det er til autocad 2000 , men der kan den jeg kan bare ikke få den til at gøre det i autocad 2006