Avatar billede quintrix Nybegynder
02. marts 2007 - 13:59 Der er 4 kommentarer

Hastighed: Trådløs vs. Kabel

Hej,

Jeg sidder og overvejer, hvorfor jeg "kun" kan hente ned med 2,25 MB/sek, når jeg sidder på mit trådløse net og 4,45 på min stationære computer tilsluttet med kabel.. Min trådløse router er en Linksys WRT54GL, med 54Mbps og 2,4 GHz (det står der på den i hvert fald) - ved ikke helt, hvad det betyder..

Håber I kan forklare?
Avatar billede leif Seniormester
02. marts 2007 - 14:04 #1
2,25 MB/sek ? Hvilken forbindelse har du ?

Men 54Mbps giver ca. 5MB/sek, så er der kryptering på (Tager også noget af hastigheden), så der ska nok passe at du henter langsommere på dit WiFI end med Kabel
Avatar billede quintrix Nybegynder
02. marts 2007 - 14:10 #2
Ok, jeg har en forbindelse i en boligforening (Bryggenet - bryggenet.dk), hvor der deles en 85 Mbit-forbindelse mellem 1000 brugere.. Det skal hertil siges, at jeg downloade den samme fil (http://mirrors.dk.telia.net/pub/test/ 100MB filen) på begge computere og umiddelbart efter hinanden.. Og jeg har kryptering på..
Avatar billede quintrix Nybegynder
02. marts 2007 - 14:11 #3
Du må selvfølgelig lige skrive som et svar, hvis du vil have point for hjælpen.. :)
Avatar billede flemming_fyn Nybegynder
22. marts 2007 - 20:16 #4
2,4 Ghz er frekvensen dit trådløse netværk kører på. Ligesom en bil GSM 1800 (1,8 Ghz) 54 Mbps er den maksimale download hastighed. Eksempelvis internt mellem 2 pc´er. Eller via bredbånd. Men det er stadig de færreste der henter ned med mere end 54 Mbps. Det er helt rigtigt som leif skriver at kryptering kan have indvirkning på hastigheden, men ligefrem halvere den lyder vildt. Er det er USB-stik du bruger til trådløst?