Avatar billede kimjjj Nybegynder
02. marts 2007 - 02:47 Der er 12 kommentarer

Anbefalet strømforsyning stadig ikke nok til grafikkort

Jeg fik for nyligt anbefalet på denne side at købe en ny strømforsyning da jeg havde problemer med at få mit ligeledes nye grafikkort til at virke. Kortet kræver 350 W og min gamle strømforsyning gav kun 300 W, så jeg fik at vide at en på 400-450 skulle være rigeligt. Jeg købte så en på 500 W men har stadig problemer med at få kortet til at virke. På min gamle 300 W strømforsyning var skærmen grumset og uklar og striber blev tegnet over skærmen når jeg flyttede musen og det var generelt næsten umuligt at orientere sig på skærmen. Da jeg så satte den nye 500 W strømforsyning i var der fremskridt. Skærmen havde kun ganske lidt flimmer og var til tider faktisk perfekt men nu kommer der en boks frem der ligeud siger at grafikkortet får for lidt strøm og skærmen holder sig heller ikke fejlfri i ret lang tid af gangen, hvilket stadig gør grafikkortet ubrugeligt. Mit spørgsmål er så : Kan der være andre dele af computeren der sluger en "unaturlig" stor del af strømmen så kortet ikke får nok og kan det slås fra, eller er der helt andre ting jeg kan manipulere eller ændre for at få kortet til at virke ?

Mange tak
Avatar billede jacla Nybegynder
02. marts 2007 - 03:03 #1
ALT HVAD DU SÆTTER TIL DIN PC, SOM IKKE HAR EN SELVSTÆNDIG STRØMFORSYNING, TRÆKKER STRØM FRA DIN PSU.

Så bruger du en eks, USB HUB uden PSU, bliver strømmen taget fra din PC.

Du kan jo prøve at fjerne nogle enheder på skift, og se om dit grafikkort kører bedre.

Hvilket grafikkort  har du ?

vh jacla
Avatar billede Beach Mester
02. marts 2007 - 04:18 #2
Har forsøgt at læse alle dine andre indlæg hurtigt igennem, kan intet sted se at du har prøvet at tage dit nye grafikkort-->
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=211505
...Og sætte det i en computer med en PSU (Power Supply Unit = Strømforsygning) der er væsentlig større end behovet hos dig. Evt. på en maskine med et allerede eksisterende krafikkort der bruger endnu mere strøm end dit.

På den måde vil du meget hurtigt kunne finde ud af om det er grafikkortet der er PHD (Pisse Hamrende Defekt) eller om det muligvis kunne være mangel på power fra din PSU.......

//Beach
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. marts 2007 - 07:46 #3
Kunne være du har glemt at sætte strømstik i gfx kortet?
Avatar billede huset Praktikant
02. marts 2007 - 08:46 #4
Kunne det væe en idé at skrive hvilket grafikkort vi snakker om samt hvilke spec din maskine indeholder??
Avatar billede kimjjj Nybegynder
02. marts 2007 - 19:58 #5
Kortet er det som er linket ovenover. Jeg har allerede undladt at sætte floppydrevet til. Det sidste jeg kan forestille mig at jeg kan undvære må være brænderen, så den prøver jeg nok lige at slå fra. Hvis strømstikket er det lille firehulsstik der sidder inde midt på kortet, så HAR jeg haft det sat i. Min comp er en P4 2,4 GHz. Jeg har intet eksternt hardware sat til. Et nyt problem, som muligvis er relateret, er at min skærm, som også er ny, på en måde låser sig fast så jeg f.eks ikke kan scrolle i browseren eller højreklikke på desktoppen, men til gengæld stadig kan navigere rundt med venstreklik. Det problem kan løses ved at jeg ændrer skærmopløsningen, men løsningen holder til gengæld kun 2-10 minutter før det sker igen. Det er iøvrigt mit gamle grafikkort det sker med.
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2007 - 08:25 #6
problem løst?
Avatar billede kimjjj Nybegynder
10. marts 2007 - 02:59 #7
Nej, problemet er ikke løst.
Avatar billede huset Praktikant
11. marts 2007 - 08:23 #8
Test dine RAM
Avatar billede kimjjj Nybegynder
13. marts 2007 - 05:59 #9
Du bliver nok nødt til at uddybe, tak.
Avatar billede huset Praktikant
13. marts 2007 - 07:21 #10
Hent memtest86 og test RAM
http://www.memtest86.com/
Avatar billede kimjjj Nybegynder
13. marts 2007 - 12:26 #11
Jeg kunne ikke få testen til at virke. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med "Enter disk image source file". Er der andre tests der kan downloades ?
Avatar billede huset Praktikant
29. marts 2007 - 08:35 #12
læser du Deres FAQ???