Avatar billede jesperchristiansen Nybegynder
02. marts 2007 - 01:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udtraek de 10 nyeste men udtraek den sidst tilfoejede sidst

Hejsa,

Hvis jeg laver foelgende udtraek

SELECT * from tabel ORDER BY id desc LIMIT 10

Saa viser den de 10 nyeste

med den hoejeste id foerst

Hvad hvis jeg gerne vil have det ud paa foelgende maade (med den hoejeste id sidst)

Nogle der kan hjaelpe mig med hvordan dette goeres?

Paa forhaand tusind tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2007 - 01:33 #1
Prøv:

SELECT * FROM (SELECT * from tabel ORDER BY id DESC LIMIT 10) x ORDER BY id ASC
Avatar billede MSR Juniormester
02. marts 2007 - 01:33 #2
Prøv at ændre til:

SELECT * from tabel ORDER BY id asc LIMIT 10
Avatar billede jesperchristiansen Nybegynder
02. marts 2007 - 04:46 #3
smid et svar arne_v :)
Avatar billede MSR Juniormester
02. marts 2007 - 13:30 #4
hmmm et sekund for sent. Sjov måde at sige det på... og selv tak
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2007 - 15:08 #5
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2007 - 15:20 #6
udover det ene sekunds forskel, saa goer de 2 SQL saetninger jo ogsaa vidt forskellige
ting
Avatar billede MSR Juniormester
02. marts 2007 - 16:59 #7
ja det kan jeg se nu. Det er jo også mere meldingen eller rettere mangel på samme jeg studser over... Jeg tror der er lige lovligt meget pointjagt over det sted her? Jeg er selv ualmindeligt ligeglad med point men hvis de får folk til at opføre sig dårligt er de slet ikke til nytte synes jeg.
Helt ærligt er det ene sekund da også noget bavl. Der gik alligevel 3 timer før Jesper svarede så hvad betyder det? høflighed koster sgu ingenting drenge...