Avatar billede mrr1217 Nybegynder
01. marts 2007 - 16:55 Der er 14 kommentarer

Problemer! Min nye PC vil ikke starte

Hey, bar et hurtigt spørgsmål:

Jeg har lige købt nyt ATX-bundkort og dertil hørende dele... Problemet er bare, at efter jeg har installeret hardwaren, vilden ikke starte ordentligt op.

Der kom ikk enoget signal til grafikkortet (fra min ældre pc), og da jeg prøvede at starte computeren uden at sætte strøm til harddisken, slukkede den bare, og vil nu ikke starte op igen...

Håber at i kan hjælpe...

Lige en ekstra information:

Jeg mener at jeg har sat IDE-stikkene forkert i, men jeg har sat dem som beskrevet i manualen. Jeg har brugt et stik (eller båndledning) til harddisken, og et til dvd-drevet, sat harddisk-stikket i main-stikket i bundkortet, og dvd-stikket i second...
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
01. marts 2007 - 21:34 #1
er der liv i din strømforsyning?
Avatar billede mrr1217 Nybegynder
01. marts 2007 - 22:11 #2
Ja, jeg havde faktisk regnet med at det var den der var død, men efter en times tid slukket, og strømmen plugget fra i 10 sek, kunne tænde igen... Dog stadig uden anden reaktion end lyden fra blæsere...

Jeg tror ikke engang at den starter BIOS op...

Så JA, der er liv i strømforsyningen (thx god)
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
01. marts 2007 - 22:27 #3
prøv at pille alt fra, så du kun har cpu ram og grafikkort i, starter den så op?
Avatar billede mrr1217 Nybegynder
01. marts 2007 - 22:30 #4
nix, desværre... men grafikkortets gpu bliver varm...
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
01. marts 2007 - 22:36 #5
har du mulighed for at prøve med en anden strømforsyning?
Avatar billede mrr1217 Nybegynder
01. marts 2007 - 22:50 #6
Desværre ikke på nuværende tidspunkt... jeg ville købe en, men indtil da, ville jeg bre bruge den jeg har nu... Hvis det er den det er galt med, kan jeg først gøre noget om et par dage...

Den virker altså som om den virker...
Avatar billede trion3 Nybegynder
02. marts 2007 - 11:27 #7
når du siger at den ikke vil starte hvad mener du mener du at du trykker på on knappen og der skere intet eller hvad
Avatar billede mrr1217 Nybegynder
02. marts 2007 - 14:20 #8
Den starter rigtig nok, men jeg tror kun det er blæserne der kører, og der kommer ikke noget "bip" som der plejer at komme ved opstart... Godt nok bliver grafikkortet varmt, men der bliver ikke sendt signal til skærmen...

Jeg tænkte på om den gamle strømforsyning bare ikke kunne trække det nye bundkort og processor, så jeg koblede strømmen fra ALT andet end bundkort, men så ville den overhovedet ikke tænde...

Jeg har mulighed for at prøve en 300W strømforsyning her senere i dag, men indtil da må jeg bare vente!
Avatar billede mrr1217 Nybegynder
02. marts 2007 - 14:35 #9
Nej, harddisken og dvddrevet kører også, men kun når IDE-kablerne ikke er sat til...
Avatar billede mrr1217 Nybegynder
02. marts 2007 - 15:58 #10
OK, nu har jeg prøvet med en anden strømforsyning (235W)... Intet anderledes...

Måske skulle jeg sige at den jeg havde i før, kun havde en maks. spænding på 145W...
Avatar billede trion3 Nybegynder
02. marts 2007 - 16:27 #11
hvad for et motherborad er det du har. hvad hedder det, for nu man siger at en computer min skal have en strømforsyning på 250W men meget gerne højre jeg køre sem med en 600W på min
Avatar billede mrr1217 Nybegynder
02. marts 2007 - 17:20 #12
Avatar billede trion3 Nybegynder
02. marts 2007 - 19:48 #13
jeg vil mene at du skal have en støre strømforsyning da dette motherborad er et nyt mother board du skal nok op og have en strømforsyning der er over 300W-350W om ikke mere
Avatar billede mrr1217 Nybegynder
03. marts 2007 - 17:54 #14
hmm, ok vi får at se... Jeg får en hardware-nørd på besøg i morgen... han kan måske finde kilden til problemet, hvis det da ikke er strømforsyningen...

I'll be back...