Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
28. februar 2007 - 21:03 Der er 50 kommentarer

vedr exchnage og webaccess.

Hej.

Jeg kan jo tilgå mine mails via web access  Domain/exchange. - eller det vil sige at det kan jeg ikke idet jeg har startet iis op med hjemmeside. Så springer den blot ind på domainet og viser fejl idet domain/exchange ikke er oprettet :) - hvis i forstår.

Men jeg kan tilgå mine mail ved at indtaste min ip add/exchange.

Jeg har ladet mig fortælle at dette kan ændres og at man endda skulle kunne ændre det til f.eks  domain/webmail  ??

Nogle som ved hvordan dette lige gøres??

Pft.

//bjørn
Avatar billede mr.d Nybegynder
04. marts 2007 - 09:26 #1
Hvor har du lagt din hjemmeside?
Som udgangs punkt tilgår man exchange på mail.domain.tld/exchange, kan du heller ikke fange den på den adresse?
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
04. marts 2007 - 11:48 #2
Hej.

Ligger på www.lindgren-xxx.dk

Mine forældres domain ligger også på server, men der har jeg ikke aktiveret denne i IIS, så derfor kan de tilgå Deres via www.deres domain/exchange

Men det kan jeg ikke. Hvis jeg går dette på mit domain får jeg blot en fejl side frem.

Men jeg kan tilgå det via 80.164.xx.xx/exchange

//bjørn
Avatar billede mr.d Nybegynder
04. marts 2007 - 12:12 #3
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
04. marts 2007 - 16:11 #4
Hej.

Det virker ikke  :(

//bjørn
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
05. marts 2007 - 14:50 #5
vilket websites har du lavet i "Internet Information server"?

Dette er hvordan jeg vil gøre det...

Default website vil jeg lave til rent SSL site, og IKKE bruge port 80 til normal trafik.

For hvert website vil jeg lave et nyt site med hostheader og port 80

så kan du tilgå www.whatever.tld/exchange med https:// og alle andre site uden ssl
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
05. marts 2007 - 20:02 #6
Hej Stig.

Dette har jeg ikk ehelt styr på - er meget grøn.- :O) men ved så meget at jeg ikke har noget SSL installeret.  :(

Men mr.d har hjulpet mig en del idag, og nu kan jeg tilgå min web via mail.domain.dk/exchange !  :) sp det er da blevet meget bedre. Men hvis man nu blot vill ekunne tilgå dem via ex. domainname/webmail  ??  SÅ er det vel noget med at man skal oprette virtuelt directory på sin webserver som pejer på exchange delen??  Eller ??

//bjørn
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
06. marts 2007 - 12:37 #7
Ja, men det kommer helt an på om du køre webserver på samme box som din exchange.. hvis du IKKE går det, finders der 2 løsninger..

den ene er at køre SSL, så du i din router kan pege 443 trafik mod din exchange...

ellers kan du lave et virtual directoty som forwarder til mail.domain.dk/exchange - dit virtualle directory kunne hedde webmail..

gå ind in "Internet information services", expand strukturen til du ser dit website (hedder sandsyngliv "Default website", hvis du ikke har gjort andet) - højre click på dit website
vælg "new -> virtual directory" - dette vil bringe in wizard op..

Klik Next.
I alias skriver to WebMail og klik next
I directory skriver du c:\inetpub\wwwroot (hvis det er en standard installation) og tryk next

Fjerne alle checkmarks og tryk next

Tryk finish

og din virtyalle parth er lavet.. nu skal vi have den til at pege på exchange

Højre klik på WebMail som du lige har lavet, og vælg properties
på den fane som kommer op (Virtual directory)
sæt prikken på nederste option (A redirect to a URL)
i boxen skriver du http://mail.domain.dk/exchange
set checkmark i øverste box(the exact url entered above)
set checkmark i nederste box(a permernent redirection for this resource)
tryk OK

nu er dit domain kørende og du kan bruge www.domain.dk/webmail
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
06. marts 2007 - 12:50 #8
Hej Stig.

Det vil jeg lige prøve, men inden jeg gør det skal jeg lige have installeret/oprettet  SSL  :)  Får jeg gjort så snart jeg finde ud af det  :)

Men jeg har webserver og exchange server på én og samme maskine.
Default website er der, men jeg har lavet endnu et som hedder mit domain.dk
Der under under advanced web site identification har jeg oprettet 2 som hedder domain.dk og www.domain.dk som begge bruger port 80

Er det rigtigt ?  Det skal vel rettes når men får SSL op at køre ? til 443 ?

SKal også lige have åbnet for port 443 i routeren. Må jeg hellere gør med det samme  :)
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
06. marts 2007 - 13:20 #9
Når du bruger samme maskine behøver du ikke SSL, men personligt syntes jeg det er en god ide ;)

Default website ændre du til kun at acceptere traffik på 443 med SLL - højre click på dette og vælg properties.

Fannen "Web Site" klikker du på advanced, nyt viendue - vælg default og tryk edit, i host header skriver du "mail.domain.dk" - trykker ok og trykker ok igen.

dette er optional hvis du ønsker at køre SSL:

Fannen "Directory security" tryk på edit access- fjern hakket fra allow anonymous,
set hakket i "integrated windows logon" og tryk ok
tryk server certifikat - og gennemfør ssl delen (og google selfsign ssl)

slut på optional...

på hver site du ønsker at køre webmail kan du oprette et virtual directory som peger til exchange, men sidder pt på jobbet så kan ikke huske hvordan det skal se ud - men du kan kikke på default website, der under finders der et et virtuelt directory som hedder exchange - kik på hvordan det er lavet...

hvis du ikke kan finde det - smid en kommentar - så kikker jeg på det når jeg kommer hjem
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
06. marts 2007 - 20:38 #10
Hej Stig.

Jeg sidder lige og roder, og er bange for at lave noget galt  :)

Når jeg går ind under default web site, proper...- website, er ip all unassigned.TCP port 80, og SSL er tom.  Skal jeg så skrive 443 i SSL og slette TCP 80? Under advanced, Er jeg med på at ændre Host headser, men igen port der?

Når jeg nu trykker server certificat - starter jeg vel installationen af et SSL certifi.. Det er vel bare at fælge guiden eller er der nogle ben i det ?  DU skriver (og google selfsign ssl) ?? Er ikke hetl med.

Sorry for jeg er så grøn på dette, men håber du/i har tålmodighed  :)

//bjørn
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
06. marts 2007 - 21:05 #11
Det er helt ok...

Du kan ikke sætte 443 ind der - det kræver at du bruger ssl... og at lave et ssl er ikke lige til.. når du følger guiden laver den et SSL request som du kan sende til et authentication agency - så som verisign, eller du kan lave dit certifikat selv (selvsigning) men der dksl du bruge tools som du kan finde på nettet.

men hvis du bare skifter host header, altså alt andet end blankt kan du køre flere websites på samme port (80).

så til at starte med - ind under properties der hvor du var - og lad der bare stå "all unassigned", men tilføjl mail.domain.dk som dit host navn på default...
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
06. marts 2007 - 21:18 #12
Hej Stig.

Det ændre jeg med det samme. Hvad med cname hos dandomain. Det har ikke noget med dette at gøre, for det har jeg nemli slette :)

Og så skulle jeg også oprette dette virtuelle dic under mit domain ??

Men port 443 skal jeg stadig åbne i routeren ?

Min mening var nu at prøve at lave mit eget SSL Certifikat. Troede at man blot kunne følge denne guide og så var det lavet  :)  Godt nok ikke verificeret  :)  Men det overlever jeg nok  :)

//bjørn
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
06. marts 2007 - 21:29 #13
Hej igen Stig.

Kigger lige igen på det hele.

Jeg har jo oprettet mit eget domain. så skal jeg stadig rette dette i default web site ??  Eller er det på mit domain jeg skal rettet host header ?
Jeg hár oprettet 2 under Fannen "Web Site" klikker du på advanced. ET som blot hedder domain.dk og www.domain.dk. er det nødvendigt ?

Men det er på mit domain jeg skal oprette dette virtuelle dic ikk ? og evt også der jeg skal køre dette:
Fannen "Directory security" tryk på edit access- fjern hakket fra allow anonymous,
set hakket i "integrated windows logon" og tryk ok
tryk server certifikat - og gennemfør ssl delen "(og google selfsign ssl)" - ved god ikke hvad dette er  :)

Alias  WebMail, og det skal så peje på c:\web\doamin.dk - da det er der jeg har lagt min hjemmeside  :)

//bjørn
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
07. marts 2007 - 01:32 #14
Ups - ser ud til mit tidligere svar ikke er kommet.. så prøver lige igen..

hvis vi tager det fra toppen.. sådan som jeg ville gøre... og så andtager jeg at dit domaine hedder abc.dk

DNS:
lav 2 a-records:
smtp.abc.dk peg den på din ip
www.abc.dk peg den på din ip

nu laver du en mx record, på dit domaine med prioritet 10 og som host angiver du smtp.abc.dk

hvis du skal bruge andre hosts, så som FTP, mail, ect kan du lave CNames til dem, ex.
oprette cname ftp og peg den på www.abc.dk, eller mail og lad den pege på smtp.abc.dk. da du har de to mest betydende a records du har brug for er det også nemt at skifte dem ud, hvis du en dag skulle få flere ip addresser.. eller lave navne for dinne venner ect så laver du også dem som a-rcords

så er dit dns i orden (eller så godt som, vi skal snere når alt andet er på plads få lavet et spf filter)

internet Information services:
behold "default web site" men stop/deaktivere det
opret nyt website - i beskrivelsen skirver to www.abc.dk (kan være hvad som helst, men dette føler jeg giver mest mening)
- lad stien pege på dit web site c:\web\domain.dk
- i host header skriver du "www.abc.dk", port 80, "all unassigned"
- opret virt folder "exchange" og lad den pege på "\\.\BackOfficeStorage\abc.dk\MBX
  (faktisk kopiere alle indstillingerne fra default web sitet
- opret virt fodler "ExchWeb" og pej den på "C:\Program Files\Exchsrvr\ExchWeb"
  (også her vil det være en god ide at tage alle instillinger fra default web site

hvis du skal have flere websites, gør du det hele engang til.

Dette skulle faktisk være det hele... glæder mig til at høre om du har fået det til at hænge sammen. og det med spf tager vi senere når vi har set at din mail faktisk kan køre.
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
07. marts 2007 - 01:35 #15
btw - hvis du hellere vil tilgå din mail med www.abc.dk/webmail.. skal du bare kalde den første virt folder vi lavede for "webmail" istedet for exchange.. men jeg vil råde dig til at prøve med "exchange" først.. det ved vi trods alt virker, vi kan senere lave et nyt virt folder som hedder "webmail"
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
07. marts 2007 - 08:19 #16
og når det kommer til SLL delen er her en lille guide i hvordan det gøres med selfsigning..

http://www.iis-resources.com/modules/AMS/article.php?storyid=459
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
07. marts 2007 - 12:41 #17
Hej Stig.

Er meget i tvivl om det, men det lyder til at være meget rigtigt..  :) Håber du har tålmodighed  :)
For lige at starte med DNS, ser min således ud hos Dandomain,
Er det forkert sat op ?

Måske du skulle på remote  :)

abc.dk    NS  ns2.dandomain.dk
abc.dk    NS  ns3.dandomain.dk
abc.dk    A  80.164.xx.xx
abc.dk    NS  ns.dandomain.dk
mail.abc.dk    A  80.164.xx.xx
abc.dk    MX  20 backup-mx.post.tele.dk
abc.dk    MX  10 mail.lindgren-thomsen.dk
www.abc.dk    A  80.164.xx.xx

//bjørn
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
07. marts 2007 - 14:44 #18
Det ser rigtigt ud...
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
07. marts 2007 - 14:48 #19
:)

Menjeg kan ikke rigtig følge det med du skriver smtp.abc.dk og mailxx skal peje på smtp.abc.dk  :)

Det forstår jeg ikke helt  :)  Mine pejer jo blot på min ip add. 80.164.xx.xx  :)

//bjørn
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
07. marts 2007 - 15:00 #20
man kan bruge ip addresser - intet ivejen med det...

men man kan også lave aliases (altså CNames) det vil sige: hvis du har en host (A-Record) kan du lave andre navne som et alias til det rigtige navn.

eksempel:
www.abc.dk    A 123.123.123.123
homepage.abc.dk  CNAME www.abc.dk

hvis man nu bruger homepage.abc.dk vil du stadig få ip addressen 123.123.123.123 ud af det...

der er 2 fordele ved dette: dels din ip addresse står meget få steder og der med minsker du fejl mulighed ved at skrive forkert ip.. og hvis du en dag skulle få ny ip addresse skal du rette få steder

men til små domainer (med fp records) er det ligemeget, men jeg mener stadig at man ligeså godt kan gøre det så rigtigt så muligt aligevel.
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
07. marts 2007 - 15:12 #21
Hej Stig.

Jeg er sikker på at det er rigtigt det du skriver, men det er altså lidt sort snak. :)  Men jeg er enig i at man lige så godt kan lave det ordentligtfra starten af  :9  Også sådant i fremtiden hvis ens ip add skal ændres at dette kun skal gøres få steder  :)
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
07. marts 2007 - 15:20 #22
hvad del er stort snak?
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
07. marts 2007 - 15:33 #23
Hej..

Det er det med opsætningen  :)  ER meget i tvivl om hvordan det præcis skal sættes op. Har jo bl.a. a-records, men ikke nogle som hedder smtp.xx.dk  :)

Vil jo nødig lave noget galt så det pludselig ikke virker  :)

//bjørn
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
07. marts 2007 - 15:39 #24
du har bare mail istedet for smtp.. det gør igen forskeld.. din opsætning er god nok (nu har jeg dit domaine navn og kunne derfor kontrolere det ;)
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
07. marts 2007 - 15:40 #25
PS - hvis du har mod på det..

http://www.ietf.org/rfc/rfc1034.txt

dette er hvordan dns virker of hvorfor det faktisk virker
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
07. marts 2007 - 15:47 #26
Ok. DVS at jeg intet skal lave om hos danDomain, ud over evt at lave CName igen ? Har jo FTP stående, m en den virker nu uden CName  :)

Så må jeg lige prøve dette i IIS og se om jeg kan få det til at virke..  :)  ELlers må jeg bede pænt om hjælp igen  :)

SÅ mangler der KUN  SSL og spf filter  :(
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
07. marts 2007 - 15:51 #27
kan ikke se du har nogen ftp records i dit domaine ;)

og hvad cname vil du da lave?
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
07. marts 2007 - 15:53 #28
Ja det er jo lige det ?? Har ingen ide..  :)  Men jeg har da en FTP server kørende som virker  :)  ???  Dog kommer den godt nok periodisk med en fejl. Det kan godt passe at det er kommet efter jeg slettede cname fra DanDomain. Mener det hed *.abc.dk op pegede på 80.164.xx.xx
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
07. marts 2007 - 16:07 #29
*.abc.dk - er hvad man kalder et stjerne alias.. det går ud på hvis der exempel vis ikke findes et blablabla.abc.dk så søger den efter *.abc.dk...

jeg vil undgå *.abc.dk, hvis man har dette er det ret nemt at lave spam mails til dig da man kan bruge et hvilket som helst navn.

men for at få din ftp til at virke, tilføj den som enten a-record mod din ip address eller cname mod www.abc.dk: ftp.abc.dk cname www.abc.dk
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
07. marts 2007 - 18:32 #30
Hej Stig.

Jeg håber ikke jeg bruger al din tålmodighed  :)

Og jeg vil ikke rose mig selv, men i sådant små bider - ja så tror jeg jeg er ved at forstå små bider af det  :)

Men *alias er da helt klart at undgå da de definere for bredt område..

Men hvis jeg nu opretter CName Shvad skal der så stå i hostename og domain name ?? - Jeg vil mene at domæne navn skal der stå abc.dk og host name skal der stå ftp://abc.dk. Men problemet er at når jeg så gemmer retter den selv hostename til abc.dk  ?? :(

//bjørn
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
07. marts 2007 - 18:39 #31
hmm - svært at sige når jeg ikke kender web interfacet..

men.. jeg vil tro i host skal der stå ftp.abc.dk og i det andet felt skal der stå www.abc.dk

og bare rolig.. indtil videre er min tolmodighed intakt
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
07. marts 2007 - 22:17 #32
:)

Det kunne være jeg skulle logge dig på remote en dag hvor du har tid/interesse  :) ??

I Host har jeg skrevet ftp.abc.dk - men skal man ikke skrive ftp://abc.dk ?? - det er i hvert fald det man skriver når man skal tilgå ftp  :)

og i domæne har jeg blot skrevet abc.dk uden www foran, korrekt ??

//bjørn
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
07. marts 2007 - 22:23 #33
jo logge på remote kunne jeg godt - men så for andre jo ikke noget ud af det...

tidligere da du havde * alias kunne du gå med ftp://abc.dk, det vi vil have den til nu er at finde en ip addresse til ftp.abc.dk (altså du kan gå på med ftp://ftp.abc.dk)

derfor oprette et cname som vi kalder ftp som et alias til www..

men jeg kan se du også har lavet en host (a-record) til abc.dk.. så det du har gjort virker (selv om jeg vil fraråde dette, af samme grund som * alias)
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
07. marts 2007 - 22:37 #34
Hej

Det er rigtigt - men denne tråd tror jeg bliver MEGET lang. Så måske det kunen blive noget kortere ved at mange spørgsmål/råd  :) - bliver løst, og så skrevet ned bagefter ?  :)

Ok. Dvs at nu da jeg har lavet hostname til ftp.abc.dk og domæne til abc.dk - kan jeg kun tilgå min ftp via ftp://ftp.abc.dk  :)  Så er jeg med..

men denne a-record jeg har som hedder abc.dk skal jeg slette mener du ? Og så kun beholde a-record, www.abc.dk og mail.abc.dk? Korrekt forstået ?  :)

//bjørn
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
07. marts 2007 - 23:30 #35
ja, hvis du ikke har andre cnames som peger på abc.dk (det kan jeg ikke se fra min side, så det skal du selv lige checke)

men generelt har du (indtil videre) kun behov for de ovennævnte a-records
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
08. marts 2007 - 07:41 #36
Hej.

Jeg har kun dette ene Cname  :)  ftp  :)  host ftp.abc.dk som pejer på domæne www.abc.dk  :)

Men jeg syntes ikke jeg kan tilgå min ftp hverken på den gamle ftp://abc.dk eller ftp://ftp.abc.dk  SKal zonen lige opdatere hos DanDomain ?

Så jeg prøver at slette den a-record som hedder abc.dk  :)

Hvad skal men ellers oprette cnames til ?  :)

//bjørn
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
08. marts 2007 - 07:43 #37
Hej STig.

Hurtig rettelse..

det virker. Den gl måde virker ikke, men den nye ftp://ftp.abc.dk virker som smurt..  :)  EN bruger fejl før..  (indrømmer jeg blankt)  :(

Ok..
Næste step  :)  det er ?  :)

//bjørn
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
08. marts 2007 - 08:37 #38
Next step:

internet Information services:
behold "default web site" men stop/deaktivere det
opret nyt website - i beskrivelsen skirver to www.abc.dk (kan være hvad som helst, men dette føler jeg giver mest mening)
- lad stien pege på dit web site c:\web\domain.dk
- i host header skriver du "www.abc.dk", port 80, "all unassigned"
- opret virt folder "exchange" og lad den pege på "\\.\BackOfficeStorage\abc.dk\MBX
  (faktisk kopiere alle indstillingerne fra default web sitet
- opret virt fodler "ExchWeb" og pej den på "C:\Program Files\Exchsrvr\ExchWeb"
  (også her vil det være en god ide at tage alle instillinger fra default web site

hvis du skal have flere websites, gør du det hele engang til.
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
08. marts 2007 - 08:49 #39
OK.

Jeg stopper default.

Jeg har oprettet det som hedder mit domæne    abc.dk

Der er her oprettet ét hostheadser www.abc.dk, som pejer på c:\web\abc
Local Path Read

Jeg opretter de 2 virtuel folder, exchange og exchweb, som også findes i default site. men der er en masse sub dic på dem. SKal jeg kopiere alt dette med ?

//bjørn
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
08. marts 2007 - 08:59 #40
nej - det burde den selv finde ud af - prøv at refreshe din virt dir..
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
08. marts 2007 - 09:08 #41
Men det gør den ikke  :)

Har oprettet ExchWeb og Exchange, men under ex. exchweb er der bl.a noget bin, controles, help, img, themes, views, og nogle bib som hedder noget med tal.

Men de kommer ikke under mit web site  (har dog ikke stoppet default web site endnu. - skal man gøre det først ?)

Under default er der også bl.a nogle virtuel dic som hedder Exadmin, OMA, Mic server Active sync, SKal de også oprettes ?
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
08. marts 2007 - 09:21 #42
hmm - strange...

Hvis dit virt folder peger på den rigtige sti skulle alle under folder gerne dukke op selv..

der er dog en ting.. under exchweb er der et bin folder - det kan være der skal oprettes et virt folder til den pga rettighedder - men det finder vi ud af når alt er kommet på plads.

så kontrolere pathen på "exchange" (eller webmail) og "exchweb" - højre click og vælg properties - i local path skal der stå det samme som de har under default web site
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
08. marts 2007 - 09:28 #43
Hmm.. ja min første fejl.. Har skrevet, \\.\BackOfficeStorage\abc.dk\MBX - abc skal jo lige skiftes ud  :)  Men nu har jeg stoppet og starte abc.dk, men stadig ingen sub.

Jeg oprettede virt. exchange, men har også stadig dette WebMail, som vi oprettede den anden dag. Kan det gøre konflikt ?
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
08. marts 2007 - 09:29 #44
Ser også lige at default bruger denne path til Exchweb,  C:\Program Files\Exchsrvr\ExchWeb
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
08. marts 2007 - 09:32 #45
Default, exchange pejer på \\.\BackOfficeStorage\abc.dk\MBX, hvor min abc, pejer på C:\WEB\abc.dk  ?? :)
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
08. marts 2007 - 09:38 #46
du kan snilt have både exchange og webmail virt dir. der skal ikke være subfolder i disse folders.

i virt folder exchweb skal der være sub folder hvis den peger på den rigtige sti. hvis du retter stien, højre click på virt folder og vælg refresh.

og din sidste kommentar - nej - der skal stå \\.\BackOfficeStorage\<dit exchange domaine navn>\MBX  - ikke noget med path eller noget...
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
08. marts 2007 - 11:05 #47
Ok. men hvis jeg ikke har denne exchange men kun WebMail, så kan jeg kun tilgå via WebMail?? eller kan man stadig tilgå via mail.abc.dk/exchange ? Det er vel med at begrænse muligheder ?

Ok, Jeg kigger lige i exchweb virt folder og der står dette: \\.\BackOfficeStorage\abc.dk\MBX  Men er det mit exchange domain navn ? Det er jeg da i tvivl om ?  mit domæne er jo abc.dk  :)
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
08. marts 2007 - 12:01 #48
Prøvede lige at deaktivere default web site.  Så virker mit Web acess ikke. KOmmer med en fejl 400

:(
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
08. marts 2007 - 12:39 #49
har du messenger? så add clearskydk@hotmail.com.. der er noget jeg gerne vil have klarlagt som ikke ville være smart at skrive her... security issue..
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
08. marts 2007 - 17:24 #50
Kan se www.abc.dk/exchange laver balade.. jeg har faktisk adgang til at se indholdet…

Men der ser ud til at tingene har ændret sig i windows 2003, så vi må lige gøre det på en anden måde (godt du ikke har slettet default web site ;)

Så slet de virt folder exchange, exchweb og webmail  igen.

Tag properties på default web site, og giv den en host header som du kalder mail.abc.dk og start sitet igen

På dit eget website laver du nu en virt folder som du kalder webmail, peger path på c:\web\domain.dk

Der efter klikker du på properties på den folder

Flytter prikken til ”A redirection to url” og i path skriver du så ”http://mail.abc.dk/exchange” , sætter hak i ”the exact url” og i ”a permanent redirection”

Jeg vil lige understrege at dette ikke var måden jeg regnede med vi skulle have det til at virke på, men som jeg sagde, det ser ud til at noget har ændret sig i windows 2003 – men måden virker…

Og du skal huske – hvis du endag skifer så default website kræver SSL, skal du ind og rettet pathen til at hede https://mail......