Avatar billede escorpion Nybegynder
28. februar 2007 - 12:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Booking Kalender

Hej Eksperter!

Nu må i altså virkelig hjælpe mig.

Jeg står snart og skal til eksamen, og skal fremlægge og programmere et system til et hotel.
Den vigtigste del af systemet, er muligheden for at booke forskellige rum i hotellet.
Jeg leder derfor efter en eller anden form for tutorial, der kan hjælpe mig med at lave en booking kalender i Visual C#, således at den selvfølgelig virker, og at jeg nogenlunde forstår den.

Jeg har selv arbejdet lidt med DateTimePickeren, men hvordan jeg får kirnglet det sammen, så datoer bliver gemt i databaser og bookede datoer vises som rød og ledige datoer vises som grøn, INDE i dateTimePickeren. Men jeg ved ikke hvordan det skal klares

Million Dollar Question

"Er der nogen der sidder inde med en form for booking kalender (ledige og bookede datoer), eller der ved hvor jeg evt kan finde noget info(tutorials) på det"

Mvh
Richard
Avatar billede o-zone Nybegynder
28. februar 2007 - 13:06 #1
Prøv at kikke på den her: http://www.codeproject.com/aspnet/DayRentalWebCal.asp ? :-)

det er godt nok i asp .NET, men der følger en del forklaringer med :)
/o-zone
Avatar billede escorpion Nybegynder
05. marts 2007 - 09:56 #2
tak for hjælpen. tsk