Avatar billede kasperbr Nybegynder
27. februar 2007 - 16:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

System gendannelse XP Home

Hej Ekspter..

Jeg sidder med et kedeligt problem lige nu.. Jeg har siddet og installeret nogle skins til windowsblinds og nu når jeg starter windows, sker der ikke andet end at jeg kun kan se baggrunden og kan ingen ting gøre..

Jeg har prøvet at smide min windows cd i og reparer windows, så kommer den op og siger at den mangler nogle filer som skal bruges til installationen.. Nogle af disse filer har jeg findet og kommet videre, men så kommer der nogle flere.. og når windows så er installeret sker der bare ingen ting..

Jeg kan ikke komme ind i msconfig fra joblisten og jeg kan heller ikke komme ind i nogle mapper eller noget som helst..

Inde i Joblisten har jeg prøvet at at oprette et nyt job: %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe

Og der kan jeg heller ikke komme ind via den vej..

Hvad kan jeg ellers gøre uden at den skal formateres, da jeg har nogle skole opgave liggende som ikke skal slettes..
Avatar billede jacla Nybegynder
27. februar 2007 - 16:42 #1
Prøv at  genstarte med F8 og vælg sidst kendt virkende konfiguration.

Eller prøv at sætte din XP i drevet og gå i START KØR skriv sfc /scannow (husk mellemrum mellem sfc /)

vh jacla
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2007 - 16:46 #2
Har du prøvet at gendanne til et tidligere

- start/programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemgendannelse
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2007 - 16:46 #3
kør et nyt job i joblisten og skriv "restore"
start så systemgendannelse derfra.
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2007 - 16:47 #4
forresten er det filen "rstrui.exe" du skal starte i den mappe som popper op.

Prøv også at lukke explorer i joblisten og start den igen ved at køre et nyt job og skriv "explorer"
Avatar billede kasperbr Nybegynder
27. februar 2007 - 16:47 #5
Jeg kan desværre ikke se min proceslinje.. Jeg prøver lige det det førset du siger.. :)

Skriver tilbage hurtigst mulig..
Avatar billede kasperbr Nybegynder
27. februar 2007 - 16:52 #6
Det eneste jeg kan komme ind i, i opstarten er bios..
Tænkte på om det ikke er muligt at bruge min hdd som ekstern, så jeg kan ligge mine skole ting over på en anden pc og så formatere det hele ?
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2007 - 16:54 #7
jo du kan sætte din til en anden maskine som slave.. der er ekstra ledninger nok
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2007 - 16:54 #8
eller købe en usb boks.
Avatar billede kasperbr Nybegynder
27. februar 2007 - 17:02 #9
Jeg har en usb boks liggende.. :)
Så det skulle ikke være noget problem..

Skal jeg også sætte den som slave, når jeg bruger en usb boks??
Avatar billede kasperbr Nybegynder
27. februar 2007 - 17:35 #10
Jeg har fået det til at virke nu.. Tak for hjælpen

:)
Avatar billede jacla Nybegynder
27. februar 2007 - 17:44 #11
Hvad var problemet? (I tilfælde af andre løber ind i problemet)

vh jacla
Avatar billede kasperbr Nybegynder
27. februar 2007 - 17:56 #12
Jeg gemmer lige i første omgang, mine vigtige ting.. Og så formatere jeg den bare..

Men jeg tror problemet er at der manglede nogle start filer, og at explorer.exe er blevet ændre pga. at jeg installede et nyt theme (vista transformation pack) + windows blinds skins, som ikke virkede..

Så pas på der ude, hvad i henter ned af forskellige skins..
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2007 - 18:28 #13
Fik du løst problemet via. jacla's forslag siden du gav jacla point?