Avatar billede ravdex Nybegynder
27. februar 2007 - 11:35 Der er 7 kommentarer

hente data via sql direkte fra formular

Jeg vil gerne vise data frem i en form, men hvor selve udtrækket kommer via sql.
Jeg kan selvfølgelig lave det med en normal query, men der er grunde til at jeg ikke ønsker dette.

Hvad skal jeg gøre udover at oprette en form.
Hvordan får jeg data vist frem i formen. Skal der oprettes et felt/liste hvori data kan vises.

Nogen der kan give en kort beskrivelse af dette.
Avatar billede terry Ekspert
27. februar 2007 - 12:00 #1
not quite sure what your trying to do but it sounds as though you need to create a recordset and then put the data from the recordset into fields on the form.

Can you explain a little more? Why cant you just bind the from to a data source as normal?
Avatar billede ravdex Nybegynder
27. februar 2007 - 12:35 #2
Jeg bruger access til at lave bestemte udtræk fra en oracle database.
Jeg ønsker ikke at andre skal kunne se hvordan sammenhængen er er imellem de enkelte tabeller. Det kan jeg jo kun skjule når koden er lavet i et modul/form.

Som et eksempel kan vi sige at der skal vises data fra 2 tabeller.
Via sql joines de 2 tabller og udvalgte data vises i en form.

Jeg har brug for følgende info.

hvad skal formen indeholder for at kunne vise data.
hvordan angiver jeg data.
Avatar billede mugs Novice
27. februar 2007 - 14:59 #3
Jeg ville gå en lidt anden vej, og se på sikkerheden. thamasjepsen har skrevet en fremragende sartikel om emnet. Desuden mener jeg, at der ligger et eksempel på samme thomasjepsen's hjemmeside MakeITeasy.dk
Avatar billede terry Ekspert
27. februar 2007 - 19:04 #4
Well I would also look into securing your dB in some way. You could also make views in your Oracle dB and then use these instead of tables.

It might also be possible to make a recordsset in code using ADO and then set the forms recordset to that. (NOTE: I havent tried this)
Avatar billede terry Ekspert
27. februar 2007 - 19:09 #5
Avatar billede ravdex Nybegynder
27. februar 2007 - 19:35 #6
Tjekker lige disse kommentarer og vender tilbage evt. med point eller ny kommentar
Avatar billede terry Ekspert
17. marts 2007 - 14:17 #7
status ravdex?