Avatar billede 123hansen Nybegynder
27. februar 2007 - 09:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ZoneAlarm?

Hej Eksperten!

Jeg har et mærkeligt problem med ZoneAlarm som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg har ofte problemer med at komme på nettet med IE , jeg kan heller ikke opdatere mit antivirus program mm. men Skype virker altid?
Når jeg lukker ZoneAlarm virker alt.
Som regel hjælper det at genstarte pc’en. Nogen gange kan jeg få forbindelse ved at vælge ”reparere forbindelse” og vente et øjeblik.
Som regel virker alt som det skal, også med ZoneAlarm kørende, men nogle gange skal jeg bare gå fra pc’en 5 minutter og så er nettet dødt (det er bare så irreterende)
NB. Det har også været galt med tidligere versioner af ZoneAlarm, firewall’en i XP er deaktiveret.

Jeg håber det er et kendt problem med en nem løsning :)

/123hansen
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. februar 2007 - 09:59 #1
Vil tro det er din DNS der er gal. Dette oplever jeg også engang imellem. Har ikke noget at gøre med Zonealarm.

Prøv næste gang at:

Startmenu->Kør , skriv "cmd", tryk [enter]
Så åbner en kommandopromt
skriv "ipconfig /flushdns" , tryk [enter]
skriv "ipconfig /registerdns" , tryk [enter]

og vent 1 min og se om det ikke skulle hjælpe
Avatar billede 123hansen Nybegynder
27. februar 2007 - 10:31 #2
Det har ikke hjulpet på problemet, og hvis det havde hjulpet? Var det så en varig løsning?
Er der flere bud?
Avatar billede 123hansen Nybegynder
27. februar 2007 - 10:43 #3
Rettelse: Det hjalp.
Hvorfor har det ikke noget med Zonealarm at gøre når det hjælper at lukke den ned?
Hvad er "DNS" (ip adresse styre eller hvad?)
Hvordan gir jeg de 200 point?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. februar 2007 - 12:54 #4
1: Pas, ved det ikke helt. Men det kan da godt være det vil hjælpe med en anden firewall. Bruger selv også Zonealarm.

2: DNS: Navneopslag. at den kan lave www.dr.dk om til en IP adresse.

3: Du kan bare give lidt af dem, synstes 200 måske er lidt meget for så lidt :)
Avatar billede 123hansen Nybegynder
28. februar 2007 - 14:04 #5
1. Hvis jeg fik problemet løst med Zonealarm ville jeg gerne give 200 point.

2. Hvordan giver jeg mindre end 200 når jeg nu har sat det til 200?

For mig at se kan jeg kun hæve point, ikke sænke?
Men jeg er også helt grøn i dette her forum :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. marts 2007 - 09:20 #6
Du kan smide et svar selv. Så kan du vælge hvor mange point vi skal have :)
Avatar billede 123hansen Nybegynder
01. marts 2007 - 11:20 #7
Ok jeg prøver
Avatar billede 123hansen Nybegynder
01. marts 2007 - 11:37 #8
ok nu har jeg taget alle points ved at svare, jeg har givet dig noget karma. Men hvordan giver jeg dig nu nogle point???
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
02. marts 2007 - 22:10 #9
Du kan oprette et nyt spørgsmål, som f,eks hedder point til mcqoat, og med et link/henvisning til denne tråd.
Avatar billede 123hansen Nybegynder
04. marts 2007 - 21:42 #10