Avatar billede denras Nybegynder
25. februar 2007 - 21:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Systemet kan ikke finde mikrofon.

Jeg har et terratec Phase 22 lydkort, som er genindstalleret efter jeg har formateret systemet.
Jeg arbejder med musik, og står i det problem at jeg ikke kan indspille noget igen.
Jeg har prøvet at opdatere drivere uden held, og prøvet at finde mikrofonen under MSN.
Under egenskaber for Lyde og Lydenheder er Phase 22 sat som standartenhed ved både afspilning og indspilning af lyd og afspilning af midimusik. Så langt så godt.
Ved afspilning af lyd kan jeg vælge både lydstyrke og avanceret, men ved indspilning, er avanceret tonet ned så man ikke kan vælge den mulighed.
Hvad kan årsagen være?
Avatar billede milter Ekspert
27. februar 2007 - 22:48 #1
Har du husket at geninstallere "Control panel"?
Avatar billede denras Nybegynder
28. februar 2007 - 11:33 #2
Ja control panel er genindstalleret.
Avatar billede milter Ekspert
28. februar 2007 - 16:30 #3
Hvodan har du brugt mikrofon til indspilning før?

Jeg har lige kigget lidt på manualen til dit lydkort, og der er ikke nogen mikrofonindgang på det!

Jeg har selv et Terratec DMX-6fire-kort, som har mikrofonindgang. Et eller andet sagde mig, at der var noget med Phase 22 og mikrofoner, så jeg kiggede efter, og, som sagt, der er ikke nogen indgang til mikrofoner.

Så hvis du har kunnet indspille via mic tidligere, må det have været via et indbygget lydkort.
Avatar billede milter Ekspert
02. marts 2007 - 00:47 #4
Har du fået din mikrofon til at virke?
Avatar billede denras Nybegynder
03. marts 2007 - 15:09 #5
Der er 2 jack in og 2 jack out på lydkortet. Jeg har haft indspillet med mic via min mixer. Nej jeg har endnu ikke fået mic til at virke :-(
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2007 - 15:29 #6
Når du siger mixer, mener du så via Phase 22's control panel eller hvad?

Hvis du kigger i Phase 22's indstillinger, tror jeg ikke, du vil finde nogen "Mic in".

Den eneste måde, du kan optage fra mikrofon gennem dit Terrateckort,så vidt jeg kan se, er ved at køre mikrofonsignalet gennem en mikrofonforstærker og derefter ind i en af "Line in"-indgangene.

Hvilken mikrofon bruger du?
Avatar billede denras Nybegynder
06. marts 2007 - 14:21 #7
Med min mixer, mener jeg en fysisk mixer som står på bordet ved siden af computeren. Nej der er ikke en mic in, men der er to line in, så opsætningen ser sådan ud.

sound king microfone -> mikrofonforstærker -> Phase 22 lydkort via line in.

Det har før virket med denne opsætning.
Men jeg har formuleret mig forkert, for det er ikke korrekt at min mikrofon går ind i lydkortet via mixer men via mikrofonforstærker.

Jeg har formateret min maskine og har genindstalleret alle drivere. Men efter det skete så finder systemet bare ikke mikrofonsignalet.
Men hvis jeg skruer op for mikrofonforstærkeren så hører jeg et meget svagt signal. Men der er ingen skratten eller anden lyd hvis jeg sætter stik i, som der normalt ville være såfremt der er skruet op for systemet.
Ulempen er bare at jeg ikke kan justere på lydniveauet eller andet.
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2007 - 18:09 #8
Lige et par spørgsmål for at være sikker på, at vi ikke taler forbi hinanden.

Kan du ikke indspille noget overhovedet?

Hvilke muligheder får du i rullefeltet i Kontrolpanel > Lyde og lydenheder > Lydenheder > Afspilning og indspilning af lyd?

Brugte du driveren, som fulgte med dit lydkort, efter formateringen?

Disablede du et eventuelt indbygget lydkort i BIOS før indstallation af Phase 22-driveren?
Avatar billede denras Nybegynder
12. marts 2007 - 12:33 #9
Nej jeg kan ikke indspille overhovedet.
Når jeg i Kontropanel > Lyde og lydenheder > lydenheder > afspilning og indspilning af lyd og vælger indspilning af lyd, er faderen til justering af volumen sat i bund, og faderen er lysegrå så den ikke er i funktion. Altså jeg kan ikke påvirke den med musen.
Ja jeg brugte driveren der fulgte med lydkortet, men jeg har ikke disablet det indbyggede kort efter formateringen. Min erfaring fra tidligere installation ad lydkortet har vist mig at den selv disabler onboardkortet. Men det lyder som en ide, så jeg vil lige prøve at afinstallere kortet igen, og så prøve at tage et kig i BIOS når jeg er hjemme igen. Så vender jeg lige tilbage senere.
Avatar billede denras Nybegynder
13. marts 2007 - 08:45 #10
Det ser ud til at jeg har lokaliseret fejlen nu. Efter at jeg har disablet onboardkortet, så virker mit phase22 nu. Nu virker min mikrofon bare ikke, men det må garantien så dække. Jeg kan i det mindste sætte et lydsignal ind igen :-)
Tak for hjælpen.
Avatar billede milter Ekspert
14. marts 2007 - 21:45 #11
Velbekom :)

Hvis du skulle få brug for hjælp her på Eksperten en anden gang, så prøv at læse linket herunder. Det handler om, hvordan man "svarer" eller "kommenterer" og hvordan, man giver point.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar