Avatar billede kpolsen Nybegynder
25. februar 2007 - 20:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Intel Core™ processornes forskelle

Som jeg har ytret mig om tidligere, har jeg besluttet mig for at købe en zepto 6214w.

Jeg er nu kommet i tvivl om, med hvilken processor man får mest for pengene af hhv.:
1.60 GHz Intel® Core™2 Duo T5200 2MB
1.83 GHz Intel® Core™2 Duo T5600 2MB
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200 4MB

Når man sætter penge mog ydelse, er en 2.00 så det mere værd end en 1.60? Eller skal jeg tage den bløde 1.83-mellemvej? Og er det muligt at opgradere på det punkt senere?

På forhånd tak!
Avatar billede strych9 Praktikant
25. februar 2007 - 22:58 #1
Nu beder du jo os om at sammenligne ydelsen med nogle priser som du ikke giver os...
Avatar billede huset Praktikant
26. februar 2007 - 08:42 #2
Det kommer soleklart an på hvad maskinen skal bruges til. Er det ren Office og surf, så er en kraftig processor spild af penge. Er det derimod dyb 3D rendering, rip af fil en/decoding osv, så vil jeg anbefale en kraftig processor. Forskellen på 2 og 4MB cachen er igen mærkbar i det applikationer jeg omtaler. Cachen er et lille lager, som virker som en slags buffer kort fortalt.

Du kan fint opgradere senere, men fra 7200 og op er der ikke ret langt. Dog er der kommer Extreme udgaver af den mobile processor, men de koster det samme som en ny maskine. Jeg sidder bl.a. selv med en 6314W og kn varmt anbefale den. Dog ville jeg ikke handle nu, men vente til April eller Maj. Der kommer nye udgaver.
Avatar billede kpolsen Nybegynder
26. februar 2007 - 14:06 #3
Ja, jeg glemte lige priserne :)

Men jeg har fået svar nok, tak.

Kan man se noget om de nye modeller et sted?
Avatar billede huset Praktikant
26. februar 2007 - 14:08 #4
Nope ikke endnu