Avatar billede bullemand Nybegynder
25. februar 2007 - 19:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar - High End

Studerer til Multimediedesigner og har brug for en bærbar.

Krav:
- Mobilitet
- Skal kunne køre krævende programmer, Adobe pakken, Cad, 3D
- Smart designet.

Jeg har overvejet Macbook Pro, men har allerede købt Adobe pakken til windows og gider ikke spendere yderligere 2.000 på en pakke til Mac.

Maks pris: 20.000

Nogle som har nogle gode forslag?
Avatar billede bullemand Nybegynder
25. februar 2007 - 19:26 #1
Jeg har overvejet denne Zepto:

14.1" Wxga skærm Crystal Clear
nVidia® Geforce Go 7600 512MB
54Mbit Trådløst netværk
2.33 GHz Intel® Core™2 DUO T7600
2048MB (2x1024) DDR2 800/PC6400 SODIMM
100GB 7200omdr SATA Harddisk Hitachi®
6 + 12 Cell batteri
Microsoft® Windows® Vista Home Premium - DK (Kræver min.: 512mb ram)
DVD-RW DL Brænder Slot-IN

Den kan vel sagtens opfylde mine krav ikke?
Nogle som har noget dårligt at sige om den?
Skulle jeg vælge en Dell inspirion 9400 i stedet for? som også er konfigureret til top-notch?

Er det for lidt med 14" frem for 15" eller 17"??

Hmm...
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
25. februar 2007 - 19:35 #2
Den ser da meget fin ud, men den kan godt blive lidt varm og larme lidt når det er en 7200rpm disk der sidder deri. Personligt syntes jeg at 14" er for lidt, jeg vil helst have 15", men det er vel nærmest en smagssag!! Jeg ville under ingen omstændigheder vælge en DELL, det er hamrende dyrt at få dem reppet hvis de går i stykker!
Avatar billede bullemand Nybegynder
25. februar 2007 - 19:38 #3
Der er også mulighed for at vælge 5400 omdr, men en 7200 vil jo arbejde hurtigere. Derfor at jeg valgte den.

Synes du at det bliver for småt med 14" eller hvad?
Er meget i tvivl om jeg synes at 14" vil være for lidt!

Mht. til rep, så er det ligemeget, da jeg køber fuld on-site service med for 4 år eller mere, så hvis du ser bort fra det, ville du så vælge en 9400 fra dell i stedet for?
25. februar 2007 - 19:45 #4
Lille kommentar:
Hellerer en større skærm end en hurtigere HD! Skærmen bruger du jo hele tiden...
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
25. februar 2007 - 19:47 #5
Nej, jeg ville aldrig vælge DELL, men det er nok fordi jeg har lavet for mange af dem!! Og ja, jeg syntes at 14" bliver for småt :-)
Avatar billede coderdk Praktikant
25. februar 2007 - 19:49 #6
MacBook Pro understøtter jo Windows XP ;)

Den zepto du har fundet er sådan set ok, jeg ville nu nok vælge en 15" skærm...
Avatar billede lzs Nybegynder
25. februar 2007 - 19:49 #7
Jeg vil også foreslå dig at få en 15" skærm, når du nu skal bruge den meget. mht harddisken er det da fint med en 7200omdr, synes nu ikke at min larmer særlig meget...
Avatar billede coderdk Praktikant
25. februar 2007 - 19:54 #8
Kig evt. på Zepto Znote 6615WD - High-End og konfigurér den som du lyster :)
Avatar billede bullemand Nybegynder
25. februar 2007 - 19:55 #9
Jeg synes bare ikke at Zepto Znote 6615WD er pænt designet :-)

Mht. windows på mac. Så er det jo lidt bob bob. Virker jo ikke altid perfekt har jeg læst.
Avatar billede coderdk Praktikant
25. februar 2007 - 19:58 #10
Pænt designet? Så skal du jo have en macbook pro ;P Hvad har du læst om at Windows ikke kører godt på en mac? Måske var det gamle basecamps?
Avatar billede bullemand Nybegynder
25. februar 2007 - 19:58 #11
Hellerer en større skærm end en hurtigere HD! Skærmen bruger du jo hele tiden...

>> Det er jo rigtig nok. Men synes bare at det er vildt svært at finde en flot designet pc og stor skærm :-)
Avatar billede bullemand Nybegynder
25. februar 2007 - 20:01 #12
Pænt designet? Så skal du jo have en macbook pro ;P Hvad har du læst om at Windows ikke kører godt på en mac? Måske var det gamle basecamps?

>>
Altså jeg vil gerne have en notebook som er ens i farven og ikke sådan en mærkelig grå/brun.

Har læst at det nogle gange crasede og genstartede computeren uden videre. Selvom de har brugt bootcamp og fulgt brugsanvisningen.
Avatar billede coderdk Praktikant
25. februar 2007 - 20:02 #13
Hvad med www.alienware.dk ? ;)
Avatar billede bullemand Nybegynder
25. februar 2007 - 21:06 #14
Alienware har jo kun AMD 64-bit Processors

De er jo ikke ligeså gode og fremtidssikre som Core 2 Duo vel?

Vel gerne have top of line :-)
Avatar billede coderdk Praktikant
25. februar 2007 - 21:29 #15
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=UA1J6DE&GroupGuid=1120&SelectedGroup=1120

Lenovo med 2GB RAM, 100GB HDD, ATI FireGL V5200 grafikkort, 15,4" WUXGA

Det er et professionelt workstation-grade grafikkort...

Du får dog ikke så meget for pengene som ved Zepto f.eks.
Avatar billede kpolsen Nybegynder
26. februar 2007 - 17:00 #16
14.1" vænner man sig sikkert til. Hvis du går op i designet og mobilitet, skal du ihvertfald holde dig fra 17", da det er ret stort til en bærbar.

HP laver nogle rigtig flottet bærbare. Nok det lækreste design man kan få ifølge selveste mig! Men jeg ved ikke lige, hvad man kan få at forskellige specs til dem.
Avatar billede bullemand Nybegynder
23. marts 2007 - 15:31 #17
mig selv