Avatar billede alexi Praktikant
25. februar 2007 - 14:51 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Harddisk + explorer.exe fejl.

En af mine harddiske er lige pludselig umulige at komme ind på. Hver gang jeg prøver siger den "Explorer.exe fandt en fejl og lukkes".
Jeg har prøvet at diskfragmentere harddisken, men den gør det stadig.

Nogen der har nogen foreslag?
Avatar billede hyanen Nybegynder
25. februar 2007 - 14:56 #1
formater den?
ellers er der en masse væktøjer som skulle tjekke harddiske for fejl
bland andet i tune-up's utilitys - www.tune-up.com du kan bruge deres trial og se
Avatar billede alexi Praktikant
25. februar 2007 - 14:56 #2
Det underlige er bare, at jeg godt kan gå direkte ind i en mappe.
Altså hvis jeg skriver S:\Filer og dokumenter er der intet galt.
Avatar billede screem_brille Novice
25. februar 2007 - 14:56 #3
kan du i fejlsikret tilstand ? (tryk F8 under opstart)
Avatar billede alexi Praktikant
25. februar 2007 - 14:57 #4
Hvis jeg kan være fri gider jeg altså ikke formatere.

Men jeg prøver lige det program.
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2007 - 15:01 #5
hvis du er "heldig" så er det fordi der i c:\ drevet er et eller andet som får den til at crashe.. kan f.eks være at du har thumbs visning og der er et billede eller mere sandsynligt et videoklip som fejler ved visning.

hvis dit drev hedder d:\ og du har en folder som hedder filer på dette drev så åben en tilfældig mappe på dit sunde drev og ret stien til

d:\filer

tryk enter og se om du kan komme ind i mappen.
Avatar billede alexi Praktikant
25. februar 2007 - 17:25 #6
Jeg kan kan godt gå ind med fx d:\filer.
Avatar billede alexi Praktikant
25. februar 2007 - 17:46 #7
Så har jeg fundet svaret. Det var som gawi sagde. Jeg havde et videoklip liggende som fik den til at crashe.
Avatar billede alexi Praktikant
25. februar 2007 - 19:43 #8
Problemet er alligevel ikke løst. Den gør det ved alle avi filer.

Hvordan kan jeg få den til at stoppe med det?
Avatar billede screem_brille Novice
25. februar 2007 - 19:50 #9
fjern dine codecs, og installer kun dem der er nødvendige.
Avatar billede alexi Praktikant
25. februar 2007 - 19:53 #10
Hvordan fjerner jeg dem?
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2007 - 22:15 #11
Ja jeg er snedig nok nogen gange;o)

Men du kan afinstallere codec via. tilføj og fjern programmer..

men jeg har altså løst det problem ved at geninstallere codec's pack
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2007 - 22:16 #12
hent evt. denne pakke.
http://www.divx.com/divx/windows/codec/

og så under installationen hvis du bliver tilbud andre ting en codec's så fjern flueben i disse. Installer altså kun selve codec pakken.
Avatar billede alexi Praktikant
26. februar 2007 - 17:53 #13
Sådan gawi det virkede fandme!

Mange tak!
Avatar billede kalp Novice
26. februar 2007 - 19:59 #14
ja men selv tak:)
så slap du helt for at skulle afinstallere codec's og finde flere hundrede forskellige codec's til hver type film du har som en anden i denne tråd anbefalte det:)

man har vel vigtigere ting at tage sig til;o)
Avatar billede alexi Praktikant
26. februar 2007 - 20:10 #15
Jeg har ihvertfald andet at give mig til.

Har du fået dine point? Jeg kan ikke helt finde ud af det her system.
Avatar billede kalp Novice
26. februar 2007 - 20:15 #16
alexi >> ja det har jeg fået:) takker her fra:)
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 20:18 #17
qawi flere hundrede codecs ? det er der næppe nogen der har, men flot at tillægge andre en anden mening for at nedgøre dem, det er flot.
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 20:19 #18
http://www.headbands.com/gspot/ fortæller præcist hvilket codec der er nødvendigt, så man kan nøjes med at installere præcis det man mangler.