Avatar billede hhunden Nybegynder
24. februar 2007 - 17:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

shared internet connection uden dhcp

Jeg har en server kørende med et kablet netværkskort og et trådløst.
Det kablede går til min router uden trådløst netværk.
Kan jeg dele forbindelsen på det trådløse således min bærbare kan komme på netværket?
Hvis jeg bare deler det trådløse netværkskort på normal vis med "shared internet connection" optræder kortet som DHCP og tildeler sine egne ip adresser, hvor ved den bærbare ikke kan se de andre computere i netværket.

Kan jeg lave det trådløse netkort om til et access point der ikke selv agerer som DHCP men blot sender forespørelsen videre til routeren?
Avatar billede kenp Novice
25. februar 2007 - 15:36 #1
Du skal vælge at lave det som et bridged netværk (højreklik på begge forbindelse samtidig og vælg bridge)
Avatar billede hhunden Nybegynder
26. februar 2007 - 09:31 #2
så er det bridged - men hvad så?
Hvordan får jeg det trådløse netkort til at fungere som et access point - lige nu står det jo bare og leder efter netværk det kan tilslutte?
Avatar billede hhunden Nybegynder
26. februar 2007 - 09:46 #3
Det jeg vil er at gøre min server til et access point - kan det lade sig gøre?
Avatar billede kenp Novice
26. februar 2007 - 12:13 #4
hvis dit netkort understøtter peer to peer mode eller funger som AP så vil det kunne lade sig gøre.

De fleste trådløse netkort understøtter som relg en af de muligheder. der bliver du nød til at læse din manual.
Avatar billede hhunden Nybegynder
26. februar 2007 - 14:30 #5
Det understøtter i hvert fald peer-to-peer for jeg fik kortvarigt forbindelse mellem de to trådløse netkort med p2p.
Jeg kan dog ikke få forbindelsen etableret igen, så hvordan gør jeg det her korrekt?
Avatar billede kenp Novice
26. februar 2007 - 17:35 #6
Det er så den korrekte måde.

Men de oplysninger du har givet på din server som ssid, krypterin gmv. det skal du så taste manuelt ind på den anden maskine for at huske det. så burde det faktisk virke hele tide.
Avatar billede hhunden Nybegynder
09. marts 2007 - 09:41 #7
Hej kenp
Kaster du ikke et svar - så får du point - siden du er den eneste der har svaret, og har guidet mig på rette vej.
Avatar billede kenp Novice
09. marts 2007 - 15:20 #8
.