Avatar billede gunni Nybegynder
24. februar 2007 - 16:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte op efter bios opdatering

Hej alle

Jeg har for ca 1md. siden bygget mig et helt nyt system, i dag ville jeg så opdatere min bios ved hjælp af Asuses awardbios flash utility, (har jeg gjort mange gange på mange pc'er) og den nyeste bios på en usb-pen alt gik efter planen og programet skrev OK, trykkede på reset knappen for at genstarte og nu vil pc'en ikke starte. ved tryk på power knappen starter den op (blæsere køre og powerlys lyser) men det vare kun 2-3 sek. og så går den ud igen. der når ikke at komme noget på skærmen, ikke en gang hdd'en nå at starte. da pc'en ikke når til boot skærmen kan jeg ikke geninstalere den gamle bios, jeg kan faktisk ikke en skid...

Da pc'en har kørt en måned uden nogle problemer og det at jeg på ingen måde har haft den åbnet eller lavet noget andet hardware relateret, kan det vel ikke være noget hardware der er gået.

Hvad kan jeg gøre ??? Har virkelig brug for noget hjælp her!!!!

Det drejer sig om et asus M2N32-SLI DELUXE
24. februar 2007 - 18:32 #1
Her er nogle gutter med samme problem. lidt gammel men...
http://forums.viaarena.com/messageview.aspx?catid=15&threadid=56616

Du har vel prøvet at resette RTC og køre chrash free procedure.

Forsøg at få boardet byttet/rep.
Jeg har downloaded manualen til dit board, for at se om der var nogle, jumpere så man kunne starte med en emergency BIOS, men uden held.
24. februar 2007 - 18:48 #2
fandt dette på deres forum

Posted: 2/7/2007 7:14:00 AM
Well my latest attempt to flash to 0903 was a disaster. I am now on a laptop because of it. I used EZ flash using the floppy i have used before. This time as it was performing flash procedure i got an error regarding "file cannot be read". Tried again. Same thing. I then got a message on the third try saying "unable to initialize flash utility!"  I then decided to give up yet again and hit F5 to restore original settings and as soon as i did my computer completely shut off. Turned back on and it shuts right off after 5 seconds. cleared CMOS,pulled battery etc. etc. etc.  Now i have R.M.A.'d the damn thing along with my power supply just to be safe. This is my first and last Asus MB. I had an Abit for years and never had an issue with BIOS updates or overclocking. Now i'm scared to death to update my bios. I really wanted this latest update because i have an FX62 cpu and i do have some instability issues at times. Anyone have an opinion on what may have gone wrong here?

her er link:
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?SLanguage=en-us&id=20070118232928132&board_id=1&model=M2N32-SLI%20Deluxe&page=2&count=30
Avatar billede gunni Nybegynder
24. februar 2007 - 20:54 #3
ja jeg har prøvet at resette RTC og det hjælper ikke.

Jeg ved ikke hvad du mener med at køre Chrash free procedure? jeg kan ikke køre en skid pc'en er kun tændt 3 sek, af gangen :-)

Det virker som om at dem på det link du har lagt har skulle KØBE en ny chip hos asus, det kan vel ikke være rigtigt? man må vel kunne sende den til rep, hos forhandleren
25. februar 2007 - 10:22 #4
Enig. Retur med det. Det må være garanti beretiget.

crash free, står i maualen punkt 4.1.5. Det går bare ud på at man gemmer den gamle BIOS, og hvis det så skulle fejle, kan man flashe med den gamle.
Det jeg ledte efter i manualen, var en nød procedure.
Nogle maskiner/boards kan man flytte en eller flere switche, så dan starte på en backup BIOS.
Avatar billede gunni Nybegynder
25. februar 2007 - 12:02 #5
problemet er bare at den ikke når at køre hverken usb eller floppy før den går ud. jeg har gransket manualen efter switche og/eller jumpere, og der er ikke andet end den der sletter RTC'en af hvad jeg kan finde....
25. februar 2007 - 14:06 #6
Enig. Retur med det. Det må være garanti beretiget.
Avatar billede gunni Nybegynder
25. februar 2007 - 14:16 #7
Smid et svar rogerrabbit!! tak for hjælpen jeg smider det til rep på mandag så må vi se.
25. februar 2007 - 16:16 #8
Velbekomme, og god vind :)