Avatar billede tryout Nybegynder
23. februar 2007 - 15:28 Der er 6 kommentarer

Web site administration tool, m. remote database?

Jeg vil gerne anvende Web site administration tool, til at konfigurere min side. Jeg har et webhotel hos surftown med tilknyttet MSSQL 2005 database. Jeg har læst noget om at man skal sætte sin provider op, men det er ikke lykkedes mig. Når jeg starter web site administration tool'et op og går ind under 'Security' får jeg en fejl om at der ikke er EXECUTE permission på, hvad der så vidt jeg kan se er en stored procedure der hedder 'checkSchemaVersion'.

Jeg har oprettet de nødvendige tabeller og stored procedures, med aspnet_sqlreg.exe værktøjet.
Avatar billede 2c Nybegynder
24. februar 2007 - 00:53 #1
Har du også redigeret din web.config til at benytte den rigtige connection?

<remove name="LocalSqlServer"/>
<add name="LocalSqlServer" connectionString="server=x;uid=y;pwd=z;Trusted_Connection=no;database=t"/>
Avatar billede tryout Nybegynder
24. februar 2007 - 11:41 #2
Min config fil ser sådan ud:

<?xml version="1.0"?>

<configuration xmlns="http://schemas.microsoft.com/.NetConfiguration/v2.0">
    <appSettings/>
  <connectionStrings>
    <add name="MyConnectionString" connectionString="Data Source=msdb2.surftown.dk;Initial Catalog=XXXX;Persist Security Info=True;User ID=YYYY;Password=ZZZZ"
        providerName="System.Data.SqlClient" />

  </connectionStrings>
    <system.web>

        <compilation debug="false" />

      <authentication mode="Forms" />
    <membership defaultProvider="SqlProviderTest" userIsOnlineTimeWindow="15">
      <providers>
        <clear />
        <add
          name="SqlProviderTest"
          type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider"
          connectionStringName="MyConnectionString"
          applicationName="MyApplication"
          enablePasswordRetrieval="false"
          enablePasswordReset="true"
          requiresQuestionAndAnswer="true"
          requiresUniqueEmail="true"
          passwordFormat="Hashed" />
      </providers>
    </membership>
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede tryout Nybegynder
24. februar 2007 - 11:55 #3
Jeg får stadig følgende fejl:

EXECUTE permission denied on object 'aspnet_CheckSchemaVersion', database 'XXXX', schema 'dbo'.

Kan det være fordi, den anvender 'dbo' istedet for mit User ID?
Avatar billede tryout Nybegynder
24. februar 2007 - 12:14 #4
Jeg har forsøgt at ændre rettighederne til den stored procedure der hedder 'aspnet_CheckSchemaVersion' med SQL management studio express, men det virker ikke som om at jeg kan gemme de ændring jeg laver til rettighederne, nogle idéer???
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. februar 2007 - 11:30 #5
ja eller en bruger med administrative rettigheder på database f.eks. sa brugeren.
Avatar billede zordiac Nybegynder
05. marts 2007 - 08:56 #6
Jeg har samme problem med dem! Jeg har et erhvervshotel hos dem - og det er som du siger fordi brugeren DBO (admin) ikke har skriverettigheder i tabellerne! Jeg prøver at ringe ind til dem idag og vil forsøge at finde en løsning på problemet!