Avatar billede greew Nybegynder
23. februar 2007 - 09:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hoppe på side-funktion i javascript

Hej folkens,

Jeg står og mangler en funktion til at hoppe længere ned på siden. Vi snakker noget a la HTML's <a name="noget"> og så et #noget i url'en, men jeg har brug for at hoppe på siden, uden at siden reloader.

1: Er der nogen, der ved om dette er muligt i Javascript?
2: Hvis ja - giv mig gerne et par enkelte hints til ting, man kan bruge - jeg vil gerne selv regne det sidste ud, hvis det er nødvendigt. Man skal jo også lære noget :)

Mange tak :)

Mvh.
Jesper
Avatar billede jokkejensen Novice
23. februar 2007 - 09:51 #1
Siden reloader ikke med:

<a href="#tilTop">Gå til toppen</a>

<a id="tilTop"></a>
Avatar billede greew Nybegynder
23. februar 2007 - 10:16 #2
Nemlig :D
Jeg mente også at det var sådan, men når jeg forsøgte så fungerede det ikke. Jeg fandt dog ud af, at fordi vi bruger et <base href..., så fucker det lidt i beregnen af links, hvilket gjorde udslaget!

Smid svar og du får points :)
Avatar billede greew Nybegynder
23. februar 2007 - 10:17 #3
Bortset fra at jeg bruger <a name="tilTop"> i stedet for <a id=" ...
Avatar billede jokkejensen Novice
23. februar 2007 - 10:31 #4
Ja name er "lige så godt".. men det validere ikke i nyere standarder.

/JJ