Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2007 - 20:20 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Lille hjemme-hygge project

Hejsa allesammen ..

Jeg vil godt i gang med noget evt. Java programering.

min ide er som følger:

jeg vil ha lavet mig et lille program, som jeg kan ha kørene på skriveordet, bag ved evt. andre programmer, browsere og lign.

som meget enkelt viser klokken, datoen (i kalender form, ligesom den i windows) og såa skal jeg kunne gemme små noter til mig selv ..

det skal køre i "windows stil" altså ikke i noget koncol vindu :)

Lyder det svært, og er det noget som jeg som helt ny i java, eller skal jeg virkelig starte op med koncol programmer :-/

MvH. Wackos.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
22. februar 2007 - 20:28 #1
Prøv at se på www.samurize.com
Det kan alt hvad du efterspørger og meget mere til hvis man vil have det...
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
22. februar 2007 - 20:28 #2
og på dansk: http://www.samuzone.dk/
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2007 - 20:44 #3
Kender godt programmet, men ideen i det hele er at jeg kommer ind i og lære at programere java :)
Avatar billede oddj0b Nybegynder
25. februar 2007 - 00:31 #4
Ikke fordi mine kendskaber indenfor programmering er store, men jeg tror det er en god ide at starte ud i det meget små.
Hvis du tager en for stor mundfuld bliver tingene udoverskuelige og du kan miste gejsten og lysten til at lære mere.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2007 - 02:22 #5
du skal have noget basal viden om Java og så skal du kigge på Swing GUI
frameworket

umiddelbart bør det ikke være så svært at lave en lille Java app som viser tiden
i en JFrame og opdaterer løbende via en Timer
Avatar billede stoiss Nybegynder
27. februar 2007 - 21:03 #6
mit net har været nede, så har ikke haft mulighed for at kigge her ind :-/

Arne_V -> Hvad vil du forslå at gå i gang med, er ved at blive kvalt i Consol programmer, da jeg har bøvlet meget med C++, men hvis det er vejen frem må jeg jo bare fortsætte lidt i Consol verdenen :)

Skal man ha et "program" at kode i, eller kan man kode det i Notesblok og så køre det igennem en "builder" eller hva det hedder, som laver koden om til et program?

Jeg har ikke særlig god erfarring med programmer til kodening af java nemlig :-/
Kan du forslå nogen tut's her på nettet, nogen som går alt det basale igennem?

MvH W. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2007 - 23:36 #7
med Java vil jeg også foreslå at du laver nogle console programmer til at starte
med, men du kan skifte til GUI langt hurtigere end med C++

http://www.eksperten.dk/artikler/717 har lidt vejledning

den refererer til nogle Java IDE'er
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2007 - 16:18 #8
Jeg syntes ik jeg kan få de der java IDE'er til at virke ordentligt, fx. kan jeg ikke se "programmet" i IDE'en :-/

Har haft fat i artiklen før
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2007 - 16:39 #9
hvilken IDE proever du med ?
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2007 - 16:06 #10
Har prøvet med stort set alle de gratis
Avatar billede oddj0b Nybegynder
01. marts 2007 - 17:56 #11
Jeg kender kun Eclipse, der skal du finde console frem i windows menu'en.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2007 - 01:45 #12
start EClipse
java view
new project
new package
new class
indtast kode
gem
run as java application
så skal output være nede i bunden
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2007 - 12:38 #13
Hvor på deres side kan jeg hente EClipse ?

kan jeg få et link til selve downloadet' :)
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2007 - 12:47 #15
takker :) smier du et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2007 - 17:03 #16
ok