Avatar billede wormsk8 Nybegynder
22. februar 2007 - 20:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Diablo 2 Battlenet

Hej Exp'er,

Jeg har lige købt Diablo 2 plus udvidelsen LoD. Jeg vil helst spille over battle.net, men det er her mit problem opstår. Før jeg kan komme ind og spille skal battle.net tjekke min version af spillet (har v.1.11., hvilket skulle være den nyeste følge deres egen hjemmeside.), men dette bliver den aldrig færdig med.

Jeg lod den stå i mens jeg var væk (omkring 2 timer) og der stod stadig "Checking Version". Hvad kan der være galt?

Jeg har genstartet pc'en, slået firewall fra og prøvet igen og igen.

Mvh. Kasper worm Andersson

ps. ved ikke hvor spørgsmålet er fejlplaceret.
Avatar billede jacla Nybegynder
22. februar 2007 - 20:59 #1
Har du prøvet at kører uden om routeren, hvis du har en imelllem
Avatar billede jonasbank Nybegynder
23. februar 2007 - 10:06 #2
Hejsa - dette kan muligvis hjælpe dig til at indstille routers firewall:

# What ports need to be open for Blizzard Entertainment games?
In order to connect to Battle.net and allow others to connect to you the following ports need to be opened:

Diablo II/Lord of Destruction: TCP Port 6112 and Port 4000.

Some firewall programs have preset ports available in their configurations that are often necessary to be open. One in particular is a connection to your DNS server. This usually takes place on UDP port 53.

Håber det kan hjælpe.
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
23. februar 2007 - 10:22 #3
Hvis jeg vidste hvordan man åbner porte, vil det muligvis hjælp mere. Kan du hjælpe med mig dette?? :D
Avatar billede jacla Nybegynder
23. februar 2007 - 11:12 #4
Hvis du deaktivere firewallen og aktivere spillet og så aktiverer firewallen, vil den nok spørge om spillet skal have adgang til nettet., svar ja
Avatar billede jonasbank Nybegynder
23. februar 2007 - 11:31 #5
jacla - afhænger af hvilken firewall han kører.

wormsk8:
Prøv at gøre følgende:
Start - Kør - CMD - skriv "ipconfig" og tryk enter. Den vil så spytte noget data ud, der i blandt en "standard gateway".

Den IP adresse der står i det felt (f.eks. 192.168.1.1) skal du så skrive i en browser, så kommer du ind til din routers admin interface (kræver password at komme ind).

Hvis du når der til så skal du finde et punkt der hedder Firewall eller NAT (hvis jeg ikke husker helt forkert) og der skal du så åbne for portene.

Hvis du kan skrive til mig hvilken router du har kan jeg give en mere præcis beskrivelse af hvordan du gør det.
Avatar billede jacla Nybegynder
23. februar 2007 - 12:31 #6
jonasbank- Afhænger af routeren, nogle router skal du bare lade PW feltet stå blank, hvis du ikke selv har sat PW. ;)

vh jacla
Avatar billede jonasbank Nybegynder
23. februar 2007 - 13:20 #7
Hehe sandt sandt jacla - eller routerens default password. ;-)
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
24. februar 2007 - 13:14 #8
Har prøvet spillet udenom routeren, og det virker fint. Så det er den der blokerer.

Jeg har en "Netgear WGR614".
Avatar billede jacla Nybegynder
24. februar 2007 - 13:31 #9
Du skal nok åbne porten: TCP Port 6112 and Port 4000 i firewallen i din router.

Vil jeg tro ;)
Avatar billede jonasbank Nybegynder
24. februar 2007 - 13:34 #10
Hehe jacla - ja var også det jeg skrev i mit indlæg længere oppe. :-)

Her er en lille guide til hvordan du kommer ind i dit admin panel på din router:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Netgear/WGR614/BitTorrent.htm

Er godt nok lavet til bittorrent - men virker også fint til Diablo II (for de tidligere nævnte porte selvfølgelig).
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
24. februar 2007 - 13:35 #11
Jeg har fundet brugernavn og kodeord frem til selve opkoblingen, men noget tyder på disse ikke er de samme, som til routeren? Er dette rigtig?
Avatar billede jacla Nybegynder
24. februar 2007 - 13:56 #12
prøv admin og blankt PW
Avatar billede jonasbank Nybegynder
24. februar 2007 - 16:22 #13
Jep - eller admin og password som password.
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
25. februar 2007 - 21:14 #14
Virker ikke.. :|
Avatar billede jonasbank Nybegynder
25. februar 2007 - 21:32 #15
Okay - så er det nok ændret fra standard.

Er det dig selv der har købt routeren eller er den leveret af din udbyder?

Hvis det er udbyder så prøv at kontakte dem.
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
25. februar 2007 - 22:29 #16
Mener min familie har købt den..
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
03. juni 2007 - 11:59 #17
lukket.