Avatar billede kazo.dk Nybegynder
22. februar 2007 - 18:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Temperatur på Pentium D 830 CPU + evt. kølervalg.

Hej Eksperter.

Jeg har for godt et år siden købt en PC, med en Intel Pentium D 830 CPU. Jeg monterede den med den medfølgende køler. Jeg kom til at studse lidt over hvor varm den var her den anden dag. 75 grader celcius, og jeg havde ikke rigtig lavet noget med PC'en. Køleren er helt renset for støv, og der er ingen deciderede mislyde, ud over at jeg synes den larmer ret meget.

Jeg vil derfor høre om det er en normal temperatur, eller om jeg bør gøre noget.

Jeg vil også gerne høre om nogen kan anbefale en god, og støjsvag køler, og det skal ikke være vandkøling.

Bundkortet har en Socket LGA775, hvis det skal bruges.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. februar 2007 - 18:17 #1
måske er der formeget kølepasta på..

el. en dårlig blæser.?

men både blæseren, og køleelementet skal renses for støv, evt. med lidt trykluft, el. en pensel og en støvsuger.
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
22. februar 2007 - 20:03 #2
Alt er renset så det er som nyt.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. februar 2007 - 21:24 #3
den er lidt for varm, har du checket om der for meget kølepasta på..?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. februar 2007 - 19:03 #4
lidt respons, ville være fint..O)

tillader mig at smide et svar.
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
28. februar 2007 - 19:19 #5
Det er MEGET svært for mig at sige om der er for meget kølepasta på. Hvis jeg havde været i stand til at vurdere det, ville jeg nok har gjort det i første omgang.

Jeg bad også om at få at vide hvilken køler der kan anbefales, da min nuværende larmer ret meget.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. februar 2007 - 19:51 #6
se her,.,->http://www.stillepc.dk/anmeldelser/cpu_cooler/cpu_cooler_intelstock.html

-->>http://www.stillepc.dk/anbefalinger/anbefal_cpu_koler.htm

der er lidt at vælge immellem, uanset hvilken du vælger, vil den være mere støvsvag.
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
28. februar 2007 - 20:07 #7
Se det der, det er noget jeg kan bruge. Tak for hjælpen!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. februar 2007 - 20:28 #8
så lidt.O)
og takker også.!!