Avatar billede ktolbod Nybegynder
22. februar 2007 - 12:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Komprimering af 1kb

Hey,
Jeg sidder og laver et banner som maks må fylde 20 kb, mit problem er dog at det fylder 21 kb. Jeg kan ikke komprimere mine billeder mere, og jeg er erligt talt løbet tør for ideer til hvordan jeg kan få skidtet ned på 20 kb.
Er der nogen som har et forslag eller evt kender til et program som kan komprimere swf endnu bedre end flash?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. februar 2007 - 12:49 #1
De to mest normale måder at formindske størrelsen på et billede:

1) Reducer selve størrelsen på billede.. du kan strække det senere, men bliver dårligere kvalitet

2) Sæt antallet af farver ned
Avatar billede ktolbod Nybegynder
22. februar 2007 - 13:29 #2
Hey thesurfer,
det har jeg gjort i photoshop og jeg er nået til smertegrænsen :(
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. februar 2007 - 13:34 #3
Har du prøvet forskellige formatet?

Alt afhængigt af hvor mange farver du skal bruge, vil jeg anbefale af teste med JPG og GIF udgave af billedet..

Måske endda og PNG..

Jeg tror at TIFF fylder for meget.. og det gør BMP helt sikkert.. :-)

Men prøv med forskellige formater, da de giver forskellige størrelse..

Du kan evt smide billedet online, så folk kan prøve på at reducerer størrelsen.. de kan være at andre har bedre erfaringer med sådanne ting..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. februar 2007 - 13:36 #4
Stavefejl er gratis osv, men her er nogle rettelser:

"Har du prøvet forskellige formater?"
"teste med JPG og GIF udgaver af billedet.."
"Måske endda også PNG.."
"da de giver forskellige størrelser"
"så folk kan prøve på at reducere størrelsen"

1 fejl per sætning.. nice.. hehe.. :-)
Avatar billede ktolbod Nybegynder
22. februar 2007 - 14:16 #5
Mine billeder er minimale jpeg's og png's.
Samlet fylder de 5 billeder vel ca 13 kb. Og de kan sgu ikke komprimeres mere pga. kvalitet.
Avatar billede ktolbod Nybegynder
22. februar 2007 - 14:33 #6
hvordan er det lige med flash og fonts?
Kan man ik sige at den slet ikke skal have fonts med eller blot lave alt tekst til vektor. Vil man vinde noget ved det?
Avatar billede mobius6 Juniormester
22. februar 2007 - 15:03 #7
ja

eller prøv at oploade filen her så skal jeg nok finde 1kb uden at pille ved billederne :-)
Avatar billede ktolbod Nybegynder
22. februar 2007 - 15:48 #8
Ved godt det ikke er nemt, men mobius6 kunne du evt give et par eksempler på hvad du evt mener man kan gøre?
Avatar billede ktolbod Nybegynder
26. februar 2007 - 16:30 #9
Jeg lavede strukturen en smule om og fik det en kb lettere.
lukker