Avatar billede fqthjoe Nybegynder
22. februar 2007 - 08:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Terminalserver - start af 1 program - alt andet disabled

Hej,
Sidder og leger med terminalserver på en windows2003-server. Og det virker fint med at connecte.
Nu vil jeg gerne have, at når der logges på startes der et bestemt program ( det virker fint med menuen start), men samtidig skal denne bruger ikke kunne andet. ALtså ikke se StartMenuen mm.
Kan det lade sig gøre ?
vh thjoe
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 09:38 #1
ja, men en række GPOér der disabler stort set alt.
Avatar billede miciver Nybegynder
22. februar 2007 - 10:18 #2
Du kan også sætte op, at der kun er et program som kan starte. f.eks. Notepad. Når programmet afsluttes, så lukker sessionen.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
22. februar 2007 - 10:57 #3
Screem_Bille
Ser fint ud, men synes det er lidt kompliceret. Må hellere fordybe mig i det,
hvis Miciver forslag ikke er lettere ?
Miciver
Hvordan gør man det, er det lige til ?
Avatar billede vips Nybegynder
27. februar 2007 - 14:46 #4
Hej
prøv at se denne artikel
http://www.windowsecurity.com/articles/Windows-Terminal-Services-Run-Single-Application.html

den hjalp mig på rette spor.
Viggo
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
28. februar 2007 - 09:12 #5
Vips
hold da op, den ser fin ud. den vil jeg lige læse ordentligt igennem.
Tak for deltagelse til alle i mit spørgsmål