Avatar billede ukh Nybegynder
21. februar 2007 - 11:46 Der er 12 kommentarer

minimere program

Jeg har oplevet flere gange at når jeg køre et spil i fuldskærm bliver det minimeret.
Her også oplevet at der kommet et blink når jeg ikke køre spillet i fuldskærm.... det virker lidt som om at der kommer en popup og lukker igen lige efter.

jeg har prøvet at køre spybot men den fandt ikke noget.
har prøvet nogle forskillige antivirus, de fandt heller ikke noget.
Er der andre ting jeg kan prøve
Avatar billede mrbs Nybegynder
21. februar 2007 - 11:49 #1
Det er sandsynligvis fordi du kommer til at trykke på windows-tasten... :)
Avatar billede ukh Nybegynder
21. februar 2007 - 12:15 #2
nu kan det måske godt lyde som et kedligt spil ... men jeg bruger kun musen
Avatar billede mrbs Nybegynder
21. februar 2007 - 12:41 #3
Hehe... Lad gå ;)

Så har jeg ikke umiddelbart nogen forslag, med mindre du har en kat på skrivebordet...
21. februar 2007 - 12:55 #4
... et eller flere af dine sikkerheds(?)programmer vågner lige op og gør sig bemærket. Evt. for at mere eller mindre automatisk opdateret et eler andet ?

Har læst en tråd om sådan noget for laaaaang tid siden ...
Avatar billede ukh Nybegynder
21. februar 2007 - 14:43 #5
har du et link til den tråd?
21. februar 2007 - 22:32 #6
- Har forsøgt af finde -
21. februar 2007 - 22:33 #7
Men du ku' starte med at stikke os en HiJackThis Log så der er lidt at gå ud fra ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede ukh Nybegynder
22. februar 2007 - 08:59 #8
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 08:50:48, on 22-02-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
d:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\ALCWZRD.EXE
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
d:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
D:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\WINDOWS\system32\spupdsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\WINDOWS\system32\spnpinst.exe
d:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
d:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\Sysocmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Rene jensen\Skrivebord\hijack\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = \blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] HDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DXDllRegExe] dxdllreg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] d:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "d:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe" AcRdB7_0_7 -reboot 1
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - https://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1140718685155
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - d:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - d:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - d:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - d:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
22. februar 2007 - 15:15 #9
Afinstaller !!!
* BearShare
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------
Avatar billede ukh Nybegynder
14. marts 2007 - 10:44 #10
kan godt se at den starter bearshare op ..... men den er ikke under Tilføj/fjern programmer.

jeg har prøvet at køre Procmon.exe i en periode hvor problemet forkom, men er ikke bliver kloger på problemet.  har så valt at geninstallere pc'en, og det har da løst problemet entil nu :D
14. marts 2007 - 10:50 #11
... forhåbentlig UDEN BEARSHARE ...
Avatar billede ukh Nybegynder
14. marts 2007 - 20:29 #12
jep ;)