Avatar billede katze_essen Nybegynder
20. februar 2007 - 12:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Teste asp.net 1.1 i Virtual Studio 2005

Hey nørder ;-)

Sidder her og er ved at lave en skole opgave... Vi bruger Virtual Studio 2005, men til denne opgave skal jeg bruge asp.net 1.1 ... Mit spørgsmål er nu, hvordan tester jeg min kode under 1.1? Har aldrig brugt 1.1, så er ikke helt klar over, om jeg har brugt ting i min kode som er nyt i 2.0 ...

Håber I forstår og kan hjælpe =)
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 12:59 #1
Hvis du har en local IIS kørende (internet information services)
og altså du kan skrive

http://localhost

så kommer din side frem kan du gøre følgende.

Gå i kontrolpanelet.
Gå i administrator værktøjer
Start Internet Information Services.
Find dit website her hvis du har sat det op som virtual site.. og hvis du kun har et site kørende kan du højreklikke på "Default Web Site".
Vælge egenskaber og gå i fanebladet "ASP.NET"
og ud for ASP.NET version ændre du det til 1.1 i drop down boksen.

gem det hele og start så dit projekt igen..
Visual studio vil nok ikke brokke sig men kør siden og så burde den brokke sig når Internet Explorer åbner med nogle fejl.
Avatar billede katze_essen Nybegynder
20. februar 2007 - 13:01 #2
Tak... Vil jeg da lige prøve =)
Avatar billede katze_essen Nybegynder
20. februar 2007 - 13:05 #3
Der er kun 2.0 i drop down boksen...
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 13:14 #4
Har du 1.1 frameworket? check
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework
hvis ikke skal du hente og installere det.
Avatar billede katze_essen Nybegynder
20. februar 2007 - 13:17 #5
Hmm... Det har jeg =/ har v1.0, v1.1 og v2.0
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 13:27 #6
okay så kan man ikke på dit projekt.. jeg har den mulighed.
så har desværre ikke andre bud. Jeg har installeret begge versioner.. først 2003 og så 2005:)
Avatar billede katze_essen Nybegynder
20. februar 2007 - 13:29 #7
hehe.. det er selvfølgelig en løsning =)
Jeg siger tak for indsatsen
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 13:32 #8
Jeg vil næsten gætte på det også er derfor jeg kan vælge mellem de to under ASP.NET version:)

selv tak:)
Avatar billede katze_essen Nybegynder
20. februar 2007 - 13:34 #9
Tror bare jeg lukker igen =)
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. februar 2007 - 22:49 #10
Du kan gøres fra kommandolinien - men ellers kan du se om ikke denne her kan hjælpe:
http://www.denisbauer.com/NETTools/ASPNETVersionSwitcher.aspx
Men hvis du benytter 2005 templaten for websider - vil du få fejl hvis du kører dem på 1.1.
Mvh