Avatar billede margitbork Nybegynder
20. februar 2007 - 09:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

webstart, kan det opdatere kørende applikation.

Hej
Jeg er igang med udviklingen af en applikation der skal kunne køre som en service på brugerens PC. Vi ønsker at kunne opdatere applikationen uden brugerens indgriben, og vi kan ikke regne med at applikationen bliver genstartet jævnligt. Jeg er ved at undersøge om java webstart kan anvendes. Er det muligt at få en java webstart applikation til at køre som en service ?
Er det muligt at anvende java webstart teknologien til at opdatere en kørende applikation - kan man kalde en metode inde fra programmet der tvinger applikationen til at checke for nye .jar filer ? Er der alternativt nogle foreslag til hvordan man laver en applikation der kan opdateres automatisk ?
Avatar billede kschiller Nybegynder
20. februar 2007 - 17:23 #1
Hej,

Jeg har ikke selv erfaringer med Java WebStart, men kan huske at have hørt at det du efterspørger netop er en af de fede ting ved WebStart.

Og rigtig nok, så bekræftes det i denne artikel hos Sun - "Normally, Java Web Start will check each jar for update before launching online":

http://java.sun.com/developer/community/askxprt/2006/jl0410.html

Det er det allerførste spørgsmål der er stillet.

Mvh.
Kim
Avatar billede margitbork Nybegynder
21. februar 2007 - 08:27 #2
Mit problem er at den applikation vi udvikler vil være kørende 24/7 hos brugeren. Vi kan altså ikke lade os være afhængige af at applikationen bliver genstartet - så hvordan sikrer vi at vi har de nyeste .jar filer ?
Avatar billede margitbork Nybegynder
23. juli 2008 - 22:17 #3
Lukketid