Avatar billede tjacobt Nybegynder
19. februar 2007 - 14:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søger tegne program

Jeg søger et tegneprogram lidt ligesom paint som er på dansk og hvor man kan lave gennemsigtige baggrunde på billeder.
Jeg håber i kender et.
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. februar 2007 - 14:31 #1
Det er godt nok ikke dansk, men ellers tror jeg det er præcis hvad du leder efter: PaintNET (http://www.eecs.wsu.edu/paint.net/)

Du kan se nogle andre paint-programmer her (engelsk): http://www.hollmen.dk/content/view/50/30/

// Old-Faithful™
Avatar billede tjacobt Nybegynder
19. februar 2007 - 14:51 #2
Tak
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. februar 2007 - 14:57 #3
Selv tak :-)
Avatar billede tjacobt Nybegynder
19. februar 2007 - 19:01 #4
Men hvordan laver jeg gennemsigtig baggrund?
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. februar 2007 - 19:30 #5
Den korte forklaring er, at du skal tegne i et lag ("Layer") som er gennemsigtigt. Du kan tilføje nye lag mv. i menuen "Layers". Det der ligner et gråt og hvidt skakbræt er gennemsigtighed.

Og så skal du - når du gemmer - gemme i et format der understøtter gennemsigtighed, f.eks. GIF.
Avatar billede tjacobt Nybegynder
19. februar 2007 - 19:37 #6
Hvordan ændrer jeg så på et layer?
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. februar 2007 - 20:25 #7
Du vælger det layer du vil ændre i, i layers-kassen (som vist burde være synlig et sted i interfacet). Herefter kan du ændre i det valgte layer.
Avatar billede tjacobt Nybegynder
20. februar 2007 - 06:58 #8
Har jeg fundet ud af nu, men hvordan laver jeg gennemsigtig baggrund på layert?
Avatar billede old-faithful Praktikant
20. februar 2007 - 11:11 #9
Ved at slette de dele som skal være gennemsigtige og sørger for at et eventuelt underliggende lag også er gennemsigtigt.

Du skal tænke på layers som forskellige lag papir der ligger oven på hinanden. Hvis et lag er gennemsigtigt (sammnenlign et stykke klart plastik) kan man se igennem det.