Avatar billede cresten Nybegynder
19. februar 2007 - 10:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med ekstern harddisk

Under en dataoverførelse røg strømmen på min eksterne harddisk. Når jeg slutter den til efterfølgende står den og "klikker" uden der rigtig sker noget.

Jeg har prøvet at slutte den til på 4 computere med samme resultat - er der en måde hvor man kan recover/rescue min disk?

Disken er en 2,5" disk med USB tilslutning.

Er der nogen der ved hvad der er galt, samt ved om jeg selv kan gøre noget?
Avatar billede thov Forsker
19. februar 2007 - 11:27 #1
Pil disken ud af USB kabinettet og tilslut den som ekstra disk, med en adapter som denne, i en stationær PC.
http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK25113&sName=Adaptere+-+Kabel+adapter
Klikker den så stadig, er det IBAS eller lignende reparatører du skal have fat i, og det koster desværre kassen.
Avatar billede cresten Nybegynder
19. februar 2007 - 11:35 #2
Harddisken er en http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=262

Den er ikke sådan lige og få ud med mindre jeg smadre USB kabinetet tror jeg... så ryger garantien jo nok.
Avatar billede thov Forsker
19. februar 2007 - 12:05 #3
Ja, den ser temmelig 'skræddersyet' ud, men indeni er der en standard 2,5" disk.
Avatar billede cresten Nybegynder
19. februar 2007 - 12:40 #4
Tror stadig jeg kommer til at ødelægge kabinettet => garantien ryger
Avatar billede cresten Nybegynder
19. februar 2007 - 12:41 #5
Kunne der være andre muligheder?
Avatar billede thov Forsker
19. februar 2007 - 15:55 #6
Hvis du vil prøve at redde data, så skal disken ud af kabinettet, for dens styreprint må være stået af.
Vil du bytte den på garantien, ja så mister du ihvertfald alle data - det er et valg mellem pest og kolera :-(
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2007 - 16:39 #7
"står den og "klikker" uden der rigtig sker noget."
Betyder det at disken overhovedet ikke bliver tavs??
Avatar billede cresten Nybegynder
19. februar 2007 - 19:20 #8
den klikker en fem, seks gange og så bliver den tavs.
Avatar billede cresten Nybegynder
21. februar 2007 - 12:09 #9
Jeg har leveret disken tilbage til leverandøren... thov- jeg vil gerne give dig lidt point for din hjælp hvis du vil ligge et svar
Avatar billede thov Forsker
21. februar 2007 - 12:19 #10
Never mind - tag bare point selv.