Avatar billede rbc Nybegynder
19. februar 2007 - 10:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Farve laserprinter til ommkring 3000?

Nogen der har erfaringer med en god farvelaserprinter til omkring de 3000. Det skal være en netværksprinter. Billig driftsøkonomi er vigtigere end mange ppm.

Jeg har kigget på:
Xerox phaser 6120vn
Lexmark C530dn

Erfaringer, kommentarer og generelle indspark modtages gerne!
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
19. februar 2007 - 11:57 #1
Avatar billede rbc Nybegynder
19. februar 2007 - 12:59 #2
Den får ikke specielt gode ord med på vejen af brugere på CNET.

http://reviews.cnet.com/Dell_3010cn_Color_Laser_Printer/4505-3159_7-31967816.html
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
19. februar 2007 - 16:11 #3
Der er 6 users der har givet den.. men som sagt, vi bruger den.. og vi har ikke haft problemer med den.. og 3000kr for en laserfarve printer er heller ikke meget hvis du skal have en TOP super model
Avatar billede rbc Nybegynder
19. februar 2007 - 16:26 #4
Det er rigtigt, men 4 rigtig dårlige kommentarer ud af 6 er stadig for meget.
Derudover har den dårligere specs end lexmarken, som får fine ord med på vejen på CNET.
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
19. februar 2007 - 17:14 #5
Også helt iorden :) men som sagt, virker perfekt her..
Og man vil altid kunne finde folk som er imod Dell printere såment som mange er imod Xerox eller Lexmark.. :)
Men så køb Lexmark istedet :) men var nu bare den dell jeg ville kunne råde dig til hvis det var andet end de 2 andre :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2007 - 10:49 #6
Da du selv har fundet frem til Lexmark C530dn serien, vil jeg da ikke tøve med at sige at det er den, du bør vælge.

Lexmark har de seneste 10 år været førende på laserprintermakredet, og deres seneste farveprintere er absolut værd at kigge på.

Dog er der ét stort men, og det er dit krav på driftøkonomien. Den store gyldne regel er, at jo dyrere en printer er, jo billigere er den i drift. Så med en lavprisprinter får du ikke en god driftøkonomi.

Lexmark har en sjov/tarvelig feature med, at grundmodellen (her 530) kan tage nogle bestemte patroner, mens de større modeller i samme serie (532/534) også kan tage nogle patroner, indeholdende mere toner. Således vil man i den dyrere printer kunne bruge tonerpatroner, der reelt set er billigere pr. side.

Ydermere er C530´eren vist ved at være udgået, så det er slet ikke sikkert du kan købe den.

C532 og 534 er desværre også lidt dyrere, afhængigt af model/tilbehør...

Hvis prisen er altafgørende, kan man også pege på http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=168879, der er en ældre model - men altså kun som alternativ hvis ikke 530´eren er tilgængelig.

Det er iøvrigt Lexmark der leverer indmaden til Dells printere... Nævnte 3010cn er dog en ældre model med kun 64MB ram og 600dpi opløsning.
Avatar billede rbc Nybegynder
21. februar 2007 - 11:38 #7
På Lexmarks hjemmeside står C530dn til at være en nyhed, men ved ikke hvor troværdigt det er. Den findes dog ikke på edbpriser, men ved hjælp af google har jeg fundet den til kr 2800, hvilket er billigere end C522n, der ikke har dupleks. Bortset fra det ene sted hvor den koster 2800, svinger priser mellem 3600-4500.

Jeg er opmærksom på tonerproblematikken, men som du selv siger, så bliver jeg nødt til at gå på kompromis med et eller andet, når den skal koste omkring de 3000.

Tak for input :)
Avatar billede rbc Nybegynder
26. september 2007 - 21:47 #8
Ole madsen - smid et svar og du får point.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. september 2007 - 09:12 #9
Der er svar her - håber du har fået købt en printer, for der er bestemt kommet en del ny modeller på markedet siden februar :-)
Avatar billede rbc Nybegynder
27. september 2007 - 09:18 #10
Den blev købt for ½ år siden og fungere super (Lexmark C530dn)- beklager den sene pointgivning.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. september 2007 - 10:06 #11
Det er helt i orden - jeg takker :-)