Avatar billede bripse Nybegynder
18. februar 2007 - 17:10 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Connection mellem Webdatabasen og hjemme computer

Kan nogle forklare mig hvordan man laver forbindelsen mellem webdatabasen og Databasen hjemme
For når jeg uploader, uploader jeg hele Databasen og det tager længere og længere tid.

hvis jeg nu vil lave en ny tabel, forespørgelse eller sætte nogle nye relitioner op.
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2007 - 17:13 #1
it isnt possible
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2007 - 17:14 #2
You would need to make an ASP page which takes the data from you local PC and copy it to the WEBdatabase
Avatar billede bripse Nybegynder
18. februar 2007 - 17:15 #3
Vil det sige at databasen skal være færdig når man ligger ud, ?
Avatar billede bripse Nybegynder
18. februar 2007 - 17:16 #4
men hvad med Relitionerne? også videre
Avatar billede bripse Nybegynder
18. februar 2007 - 17:19 #5
Relitionerne kan de overføres gennem ASP siden, Eller skal der i gennem SQl ?
Avatar billede bripse Nybegynder
18. februar 2007 - 17:23 #6
Kan man det med SQLdatabase??
Avatar billede windcape Praktikant
18. februar 2007 - 17:26 #7
nonsence terry.. he can just setup a database server, or a webservice to broadcast the database content from home.

Du skal bare sætte en rigtig database server op , som du kan tilgå udefra. Access er nok lidt besværlig, men evt. sætte det op som en webservice istedet.
Avatar billede windcape Praktikant
18. februar 2007 - 17:27 #8
og ja, det er nemmere med en MSSQL server, da den er designet til det.
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2007 - 17:30 #9
This category is Access and my original answer is in relation to Access. AS I also indicate 18/02-2007 17:14:14 then it is possible using other technologies, but directly from Access, as far as I know is not possible.
Avatar billede windcape Praktikant
18. februar 2007 - 17:39 #10
well yes ofcource, but you should rather provide him with a possible solution, even it would involve other techniques. Anything else seems as a very dirty point grind.
Avatar billede bripse Nybegynder
18. februar 2007 - 17:47 #11
Hvor får man Mssql programet??
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2007 - 17:49 #12
"...Anything else seems as a very dirty point grind"!!!

What are you getting at windcape?

I can only answer to the best of my knowledge. Th equestion was placed in Access and I've answered to th ebest og my knowledge within this category.

If you have an answer the you should try getting off my back and place and answer, that way YOU get the points.
Avatar billede windcape Praktikant
18. februar 2007 - 18:21 #13
bripse: Har du mange penge?
Avatar billede bripse Nybegynder
18. februar 2007 - 18:23 #14
hvad ligger prisen I
Ca.
Avatar billede windcape Praktikant
18. februar 2007 - 18:24 #15
terry: looking at your knowlegde, status on this site, and possible work in your profile, I'm pretty sure you know how to give a decent solution, rather than just a no, or suggestion for a copy script (that would take the same amount of time).

The idea with the site is not to give a answer to the question, but give a solution to the problem.
Avatar billede windcape Praktikant
18. februar 2007 - 18:24 #16
100.000 DKK :-)
Avatar billede windcape Praktikant
18. februar 2007 - 18:25 #17
Ej, der findes visse express udgaver som kan bruges til mere simpel brug som er gratis og/eller billigere.

http://www.microsoft.com/sql/howtobuy/default.mspx , have a peak.
Avatar billede bripse Nybegynder
18. februar 2007 - 21:24 #18
terry har ret i at jeg skal lave db før jeg sender den ud

windcape tak for oplysningerne.
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
19. februar 2007 - 02:49 #19
bripse >
Hvis du vil bruge en asp/access-løsning:
Din databases tabeller og relationer skal være helt færdige før du oplader til webhotel.
Hvis du senere vil tilføje tabeller og ændre relationer henter du databasen > retter den > uploader igen.

For at tilføje/rette/slette data i dine tabeller kan du f.eks. bruge dette program ASPmaker http://www.hkvstore.com/aspmaker/ som jeg selv har haft stor glæde af til den slags. Det opretter et sæt ASP-sider som du oploader til din hjemmeside og via dem kan du tilføje/rette/slette i data.

Ud af dine svar lyder det ikke til at du har brug for MSSQL endnu og heller ikke til at du har glæde af at forsøge at hoste det selv indtil videre.
Jeg anbefaler ovenstående løsning gennemført på dit asp/access-webhotel.